Motorina rămâne cel mai căutat combustibil pentru autoutilitare. Dar variantele electrice câștigă teren
În 2020, motorina a rămas cel mai popular combustibil pentru vehiculele utilitare ușoare noi din Uniunea Europeană, reprezentând 92,4% din această piață. Și vânzările de camionete electrice și hibrid au crescut anul trecut. Vehiculele electrice (ECV) au reprezentat 2% din vânzările totale de autoutilitare din întreaga regiune (în creștere de la 1,3% în 2019), în timp ce autoutilitarele hibride au reprezentat 0,9% din piața UE în 2020 (comparativ cu 0,3% anul precedent).
Anul trecut, numărul de autoutilitare diesel vândute în Uniunea Europeană a scăzut cu 17,2%, până la 1,3 milioane de unități, toate cele 27 de piețe din UE înregistrând scăderi. În ciuda acestei scăderi a volumului, cota de piață a vehiculelor utilitare ușoare care funcționează cu motorină a crescut de la 91,7% în 2019 la 92,4% în 2020.
Scăderea generală a înmatriculărilor de camioane ca urmare a COVID-19 a lovit cel mai tare vehiculele pe benzină, doar 49.056 autoutilitare pe benzină au fost înregistrate în UE anul trecut, aproximativ jumătate din numărul vândut în 2019. Cu excepția Letoniei, toate piețele UE au înregistrat scăderi ale înregistrărilor de autoutilitare pe benzină pe tot parcursul anului 2020. Drept urmare, cota benzinei pe piața autoutilitarelor a scăzut de la 5,1% în 2019 la 3,4% anul trecut.
Piața autoutilitarelor electrice, în creștere
În ansamblu, în 2020, cererea de noi autoutilitare cu încărcare electrică a crescut cu 26,2%, ajungând la 28 597 de unități vândute, sau 2% din numărul total de înmatriculări de vehicule utilitare ușoare în UE. Franța (9.209 de unități) și Germania (8.830 de unități) au fost piețele lider în volum, reprezentând împreună mai mult de 60% dintre toate camionetele electrice vândute în Uniunea Europeană.
Înmatriculările de noi autoutilitare hibride în UE au crescut cu 175% la 12.698 de unități în 2020. Dar, vehiculele electrice hibride (HEV) au reprezentat mai puțin de 1% dintre vânzările totale de vehicule utilitare ușoare din regiune anul trecut.
Cererea pentru autoutilitare care funcționează cu combustibili alternativi a scăzut cu 29,5% la 19 346 de unități în cursul anului 2020, întrucât cele două piețe majore pentru aceste vehicule au înregistrat scăderi accentuate: Italia (-28,7%) și Spania (-53,2%). În consecință, cota de piață la nivelul UE a camionetelor alimentate cu gaze naturale și GPL a scăzut de la 1,6% în 2019 la 1,3% în 2020.