S-a stabilit! Cine va moderniza calea ferată București – Giurgiu cu 2,5 miliarde lei

Publicat: 14 ian. 2025, 15:46, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
S-a stabilit! Cine va moderniza calea ferată București – Giurgiu cu 2,5 miliarde lei
Cine va moderniza calea ferată București – Giurgiu cu 2,5 miliarde lei, CFR SA a stabilit asocierea câștigătoare a licitației

CFR Infrastructură a anunțat, marți, asocierea care a obținut contractul pentru „Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre staţiile CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2“ – proiectare și execuție. Oferta câștigătoare a avut o valoare cu TVA de 505,8 milioane de euro. Durata contractului este de 36 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru execuția lucrărilor.

Cine va moderniza calea ferată București – Giurgiu. Într-un comunicat postat pe Facebook, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că astăzi, 14 ianuarie 2025, a fost desemnată Asocierea RAILWORKS, formată din ARCADA COMPANY (lider asociere) și S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (asociat), câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de „Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre staţiile CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2“.

Oferta financiară a Asocierii RAILWORKS a fost de 2.108.256.817,28 lei fără TVA, adică 2.508.825.612 lei cu TVA (505.811.615 euro). Criteriul de atribuire a contractului a fost „cel mai bun raport calitate-preț“, contractul de achiziție publică urmând să fie semnat la finalul perioadei legale de contestații (10 zile). Sursa de finanțare pentru modernizarea căii ferate București – Giurgiu va fi asigurată din fonduri nerambursabile (CEF) și Bugetul de Stat, iar durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 36 de luni, din care 6 luni proiectare și 30 de luni execuție, informează CFR SA.

Cine va moderniza calea ferată București – Giurgiu cu 2,5 miliarde lei. Patru constructori s-au luptat pentru acest contract

Potrivit CFR SA, în cadrul procedurii, au depus oferte următorii agenți economici:

  • Ofertant unic FCC CONSTRUCCION S.A.;
  • Asocierea: ARCADA COMPANY (Leader), S.C. Alstom Transport S.A.;
  • Asocierea: PORR CONSTRUCT (Leader), IMSAT;
  • Asocierea: ZUE (Leader), CON-A OPERATIONS, UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT.

Valoarea totală estimată a achiziției publice este de 2.259.457.149,97 lei fără TVA. Modernizarea liniei de cale ferată pe traseul Bucureşti Progresu – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (Lotul 2), în lungime de 93,45 km (fără intervalul Vidra – Comana, inclus în Lotul 1), cuprinde inclusiv lucrări de electrificare și semnalizare, prin implementarea sistemului ERTMS.

Obiectivele specifice ale investiției sunt:

  • Reducerea timpului de călătorie, prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson;
  • Creșterea gradului de siguranță feroviară;
  • Îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei, gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactul negativ asupra mediului;
  • Atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri de la traficul auto către traficul feroviar pe ruta CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră.

„Menționăm că linia de cale ferată București Nord – Giurgiu Nord Frontieră este o linie importantă în cadrul rețelei de cale ferată din România, deoarece preia traficul internațional european de pe cele două coridoare centrale de pe teritoriul României și face legătura între Coridorul Rhin – Dunăre și țările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul Prieteniei, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria“, se mai arată în comunicatul CFR SA.

Citește și: Luna decisivă. Sunt așteptate ofertele pentru două autostrăzi cu impact major în România. Investițiile depășesc 5 miliarde de euro!