BREVIAR AUTO

Publicat: 18 ian. 2025, 10:34, de George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
BREVIAR AUTO

Piața auto globală, puternic lovită de criza economică, resimte șocul scăderii cererii și a vânzărilor, atât în Europa, America de Nord, cât și în Asia. Eșecul neașteptat, după lansarea cu entuziasm a vehiculelor electrice, i-a determinat pe marii producători auto să-și modifice strategiile și să facă alianțe la care nu s-ar fi gândit vreodată că ar putea să se întâmple.

Urmările crizei mondiale auto nu au întârziat să apară. Tradiționalul Salon auto de la Geneva nu va avea loc în 2025 și nu există planuri de organizare a evenimentului în anii următori, pe fondul scăderii interesului din partea producătorilor auto și vizitatorilor.

X X X

Compania Honda a anunțat că ar vrea ca Nissan să cumpere participația sa în grupul Renault

Compania Honda a anunțat că ar vrea ca Nissan să cumpere participația Renault în grup, pentru a evita influența străină „nedorită”, se arată într-un comunicat de piață făcut public de producătorul nipon.

,,Honda se spune că este îngrijorată de faptul că participația de 36% deținută de Renault în Nissan ar putea fi achiziționată de o companie din afara Japoniei”, potrivit Automotive News.

Managemnetul Honda a contactat conducerea Nissan, pentru a afla dacă Nissan va putea achiziționa participația Renault, potrivit unei știri transmisă de agenția Kyodo News.

Informația vine în timp ce cei doi mari producători auto japonezi se pregătesc să fuzioneze, într-un efortul de a câștiga amploare pe o piață auto globală, din ce în ce mai competitivă.

Honda, Nissan se confruntă dificultăți mari, și trebuie să rezolve probleme dificile contractuale, în procesul de fuziune.

,,Discuțiile despre fuziunea Honda-Nissan au reprezentat stirile anului 2024, când cei doi directori au urcat pe scenă, în decembrie, pentru a anunța potențialul acord istoric.

Honda și Nissan plănuiesc să încheie procesul de fuziune, până în vara anului 2026.

,,Honda și Nissan intenționează să fuzioneze în cadrul unui holding cu directori de top aleși de Honda, într-o remaniere istorică a industriei auto din Japonia, menită să mențină competitivitatea celor de al doilea și al treilea jucători ai Japoniei, pe fondul unui atac global de noi concurenți și tehnologii”, scrie Automotive News.

X X X

Polestar confirmă începerea producției în Europa

Producția Polestar 7 a fost confirmată pentru Europa. Producător suedez de automobile electrice, cu sediul în Torslanda, lângă Gothenburg, deținut de Volvo Cars, a anunțat că va extinde producția EV, în Europa.

Producătorul de vehicule electrice a pune că SUV-ul compact va fi destinat „segmentului premium cu cea mai rapidă creștere și cel mai profitabil venit din lume”.

Polestar a adăugat anul trecut SUV-urile Polestar 3 și 4 în gama sa. Polestar 5, 6 și 7 sunt programate să fie lansate în perioada 2025-2027.

Decizia de a construi Polestar 7 în Europa, confirmă viziunea pentru care fostul CEO al mărcii, Thomas Ingenlath, a susținut-o încă din 2022.

X X X

Încetinirea vânzărilor de vehicule electrice contribuie la pierderi record de locuri de muncă la furnizorii europeni

Bosch, ZF și Continental se numără printre producătorii de componente care au anunțat o reducere totală de 54.000 de locuri de muncă în 2024, potrivit European Association of Automotive Suppliers

(CLEPA), deoarece producția totală de mașini a scăzut cu 3 milioane de unități sub nivelul pre-pandemie.

Sediul global al Bosch din Gerlingen, lângă Stuttgart. Cel mai mare furnizor de componente auto din lume, Bosch, cu sediul la Gerlingen, lângă Stuttgart  a anunțat planuri de reducere a mii de locuri de muncă și reducerea timpului de lucru în Germania.

Robert Bosch, ZF Friedrichshafen, Continental, Schaeffler și câțiva alți furnizori de automobile europeni au anunțat reducerea a 54.000 de locuri de muncă în 2024, deoarece investițiile în proiecte de vehicule electrice au scăzut pe fondul diminuării cererii.

X X X

În România au fost produse 560.102 de automobile, în 2024

Potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), anul trecut au fost produse în România 560.102 automobile, din care Dacia – 309.432 unităţi şi Ford Otosan – 250.670 unităţi.

Acest volum de prodcuţie reprezintă un nou record şi o creştere de +9.17% faţă de 2023, când producţia autohtonă de automobile a fost de 513.050 unităţi.

În decembrie 2024 au fost produse în cele două uzine auto din România 41.358 automobile, în crestere cu +18.28 % faţă de decembrie 2023, respectiv 34.965 unităţi.

X X X

Vânzările de automobile Dacia la nivel mondial au crescut cu 2,7% în anul 2024

Vânzările de automobile Dacia la nivel mondial au crescut cu 2,7%, în 2024, un an deosebit de dificil pentru sectorul auto european, şi s-au cifrat la 676.340 unităţi, potrivit raportului comercial al Grupului Renault, publicat pe 16 ianuarie.

Stimulate de vânzările de maşini electrice şi hibride şi de nu mai puţin de 10 lansări de modele noi, vânzările Grupului Renault la nivel global au totalizat 2.264.815 vehicule în 2024 (+1,3% față de 2023).

Toate mărcile Grupului Renault au crescut în 2024

  • Renault: 1.577.351 vehicule (+1,8% față de 2023)
  • Dacia: 676.340 vehicule (+2,7% față de 2023)
  • Alpine: 4.585 vehicule (+5,9% față de 2023)

X X X

Ford Otosan a produs anul trecut peste 250.000 de automobile la uzina de Craiova

Acesta este un nivel record, în contextul unui an deosebit de dificil pentru sectorul auto european.

Potrivit unui raport al Ford Otosan pentru investitorii la bursă, uzina de la Craiova a produs anul trecut 250.670 de automobile, din care 166.376 modele Puma şi 84.294 de modele Courier.

În decembrie 2024, uzina Ford Otosan din România a produs 20.441 de maşini, din care 13.563 Puma şi 6.878 Courier.

XX X

Un producător celebru de automobile de lux ignoră moda ecranelor touchscreen

Unii producători auto au început să revină la butoanele fizice în locul unui ecran tactil (touchscreen) mare. Bugatti, de exemplu, a neglijat în mod istoric utilizarea ecranelor tactile în mașinile sale, optând în schimb pentru butoane fizice.

Filosofia Bugatti este simplă: crearea unui interior clasic atemporal care îmbătrânește frumos, în locul mai multor ecrane tactile care nu fac asta

Pe de altă parte, mă sperie. Ce se va întâmpla cu toate aceste dispozitive și cu toate aceste lucruri atunci când sistemele de operare nu vor mai funcționa într-o zi? Ce se va întâmpla peste 10 ani, chiar? Mai sunteți interesați de iPhone 3?”, declara directorul de design al Bugatti, Achim Anscheidt, într-un interviu acordat TheDrive.

X X X

Tendințele de culori în ,,moda auto”, sezonul 2024 – 2025

ROUTING este tema principală a colecției BASF Automotive Color Trends, pentru sezonul 2024- 2025.  Termenul “ROUTING” este inspirat din tehnologia informațiilor. Conține palete de culori redefinite pentru caroseia automobilelor, cu noi nuanțe de roșu, negru, tonuri metalice și multe altele, centrare pe sustenabilitate și funcționalitate.

În fiecare an, designerii din divizia de Tehnologii de acoperire a BASF creează o nouă colecție de culori pentru a inspira designerii de automobile din întreaga lume.

„ROUTING” este titlul Automotive Color Trends 2024-2025, și se referă la conceptul din tehnologia comunicațiilor, care semnifică modul în care este transmisă informația.

“Modul în care comunicăm și gestionăm informațiile, indiferent că vorbim despre inteligența umană sau cea non-umană, este un factor important în dezvoltarea tendințelor,” a declarat Mark Gutjahr, director global al departamentului de Design al Culorilor Auto la BASF. “Comunicarea este dinamică, mereu în schimbare și receptivă – exact ca și culorile.”

X X X

Atenție, turiști! Apare „Eurovinieta”, pentru autoturismele personale

O nouă directivă europeană, Eurovinieta, care va fi aplicată de la 1 ianuarie 2025, va schimba fundamental transporturile auto pe șoselele și autostrăzile din Uniunea Europeană.

Nouă directivă europeană, denumită „Eurovinieta”, va schimba fundamental politica transporturilor din Uniunea Europeană. Adoptată inițial pentru vehiculele grele de transport, directiva a fost extinsă și pentru vehiculele personale. Prin această măsură, mai multe țări vor trebui să introducă taxe pe drumuri care până acum erau gratuite.

În centrul acestei inițiative se află dorința de a transfera costurile de mediu generate de vehicule către utilizatorii acestora.