Sute de mii de automobile Citroën şi DS sunt rechemate în service din cauza problemelor la airbag-urile Takata, care între timp a dat faliment

Publicat: 21 ian. 2025, 21:22, de Ady Ivașcu, în Auto , ? cititori
Sute de mii de automobile Citroën şi DS sunt rechemate în service din cauza problemelor la airbag-urile Takata, care între timp a dat faliment
Sute de mii de automobile Citroën şi DS sunt rechemate în service din cauza problemelor la airbag-urile Takata, care între timp a dat faliment

Sute de mii de automobile Citroën şi DS, mărci apaţinând grupului auto internaţional Stellantis, sunt rechemate în service din cauza problemelor la airbag-uri.

Citroën va extinde în Europa rechemările în service ale modelelor foarte populare  Citroën C3 și DS3, devenite nesigure din cauza airbagurilor Takata defecte, a anunțat marți constructorul auto francez, din cadrul grupului Stellantis.

Un prim val de rechemări este prevăzut de la sfârșitul lunii ianuarie, vizând 98.000 din aceste vehicule fabricate între 2009 și 2019, dintre care 73.000 în Franța.

După repararea automobilelor Citroen şi DS din sudul Europei (Franţa, Italia, Spania şi Portugalia), campania de rechemare la service va fi extinsă pentru a include nordul Franţei şi  Germania, Austria, Ungaria, Republica Moldova, Elveţia, Ucraina şi Irlanda, precum şi alte ţări europene în săptămânile următoare.

În total ar urma să ajungă la service peste 869.000 de vehicule dintre care 400.000 numai în Franţa, a precizat constructorul auto francez.

Spre deosebire însă de prima campanie de rechemare la service, de data aceasta constructorul nu va mai cere proprietarilor să imobilizeze vehiculele până la repararea lor.

Aceste airbaguri ale producătorului japonez Takata – care între timp a dat faliment – zguduie sectorul auto din 2014

Aceste airbaguri ale producătorului japonez Takata – care între timp a dat faliment – zguduie sectorul auto din 2014: ele au provocat mai multe decese prin proiectarea unor părți periculoase în fața șoferului.

Volkswagen, Nissan, BMW și Toyot au rechemat milioane de vehicule echipate cu aceste airbag-uri periculoase, iar campaniile sunt încă în desfășurare.

Particularitatea campaniei lansate de Citroën și DS în primăvara anului 2024 a fost aceea de a cere șoferilor – din sudul Europei și de peste mări – să nu-și mai conducă vehiculele până la repararea lor.

Constructorul a trebuit să mobilizeze de urgență rețeaua sa de dealeri, asaltată de solicitări din partea automobiliștilor care se temeau de un accident, pentru a furniza mii de mașini de înlocuire și pentru a stimula producția de airbaguri noi, adaptate.

Volkswagen a lansat o campanie similară – denumită „stop drive” – în Guadelupa, Martinica și Guyana Franceză pentru modelele Golf, Polo și Fox afectate.

Airbagurile Takata erau echipate cu un dispozitiv pe bază de azotat de amoniu, care putea deveni instabil în condiții de umiditate sau temperatură ridicată.

Aceasta ducea la declanșarea explozivă a airbagurilor, ceea ce putea provoca răniri grave sau chiar decese din cauza fragmentelor metalice eliberate.

Defecțiunea a fost legată de cel puțin 37 de decese confirmate la nivel global și de mii de răniri.

În ultimul deceniu, peste 100 de milioane de airbag-uri Takata au fost înlocuite din cauza temerilor că ar putea exploda.