S-a semnat contractul! Un municipiu important va avea o centură ocolitoare cu 4 benzi (VIDEO)
Centura municipiului Timişoara va fi completată cu sectorul vestic! În această după-amiază a fost semnat contractul pentru construcția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest, care va avea o lungime de 13,9 km. Acest nou obiectiv de infrastructură rutieră, cu o valoare de 1,41 miliarde de lei (fără TVA), trebuie finalizat în 30 de luni (6 luni perioada de proiectare și 24 de luni perioada de execuție). Varianta de Ocolire Timișoara Vest va face legătura între actualul sector nordic al municipiului Timișoara și Varianta de Ocolire Timișoara Sud (care a fost dată în circulație anul trecut).
S-a semnat contractul pentru ca un municipiu important din România să beneficieze de o centură ocolitoare cu 4 benzi. Este vorba de Varianta de Ocolire Timișoara Vest, care va fi construită de compania turcă NUROL INSAAT VE TICARET AS. Centura va face legătura între sectorul nordic al Timișoarei și Varianta de Ocolire Timișoara Sud.
Noua variantă de ocolire (13,9 km), a cărei construcție este finanțată prin Programul Transport (PT) 2021-2027, va avea un profil de 4 benzi (2 benzi pe sens), iar pe traseul acesteia vor fi construite inclusiv:
- un pasaj peste DN59 și peste linia CF100 (750 m);
- un pasaj peste DN6 și linia CF133 (450 m);
- un pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol (450 m).
Pentru asigurarea relațiilor de trafic contractul prevede și amenajarea a 4 noduri rutiere:
- Nod rutier la intersecția cu DN69 (E671) și cu Drumul Național Centura Timișoara (DNCT);
- Nod rutier la intersecția cu DN6;
- Nod rutier la intersecția cu DN59A,
- Nod rutier la intersecția cu Radiala Nouă de Vest (C30).
S-a semnat contractul! Un municipiu important va avea o centură ocolitoare cu 4 benzi. Sorin Grindeanu: „Am pretenția ca termenele să fie respectate“
După semnarea contractului, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat că așteaptă de la constructorul turc Nurol să respecte termenul de 30 de luni.
„S-a semnat un proiect la care țin foarte mult de când am preluat funcția de ministru al Transporturilor. Un proiect care va închide centura din jurul orașului, dar de data asta vorbim de aproape 14 km care vor fi la 4 benzi. Vor fi 6 luni pentru proiectare și doi ani pentru execuție, ceea ce înseamnă că la sfârșitul anului se va încheia cu proiectare și va începe execuția. Pot să mai spun că am colaborat cu firma turcă Nurol și pe alte proiecte (Nurol, în asociere cu Makyol, va finaliza în acest an lotul 3 Pietroasele – Buzău din A 7 Ploiești – Buzău, n.r.).
Este chiar compania care a reușit, a fost un fel de concurs, să dea în trafic un lot cu care s-a depășit mia de kilometri de autostradă în România. Știu ce-i așteaptă și știu că am pretenția ca termenele să fie respectate. Vreau să fie serioși și să finalizăm acest proiect în doi ani și jumătate“, a afirmat Sorin Grindeanu.
Când vom afla ofertanții pentru Autostrada Timișoara – Moravița
Șeful de la Transporturi a mai menționat că a primit asigurări că în august – septembrie va fi gata și descărcarea de pe A1, cea de la Sânandrei, care a ajuns la 40% grad de execuție. „Sunt 10 km și nu cred că e o lucrare care să nu poată fi gata în 7 luni“, a spus Grindeanu.
El a ținut să precizeze că în martie vor începe săpăturile la „tunelurile pentru urși“ de pe secțiunea lipsă Margina – Holdea din lotul 2 al A1 Lugoj – Deva și că pe 5 și 12 februarie vom afla ofertanții pentru cele două loturi ale Autostrăzii Timișoara – Moravița (A9).
Citește și: A intrat în licitație cel mai spectaculos tronson de autostradă! Are 27 km și 4 tuneluri