Cum se lucrează pe calea ferată. Constructorii sunt precum trenurile: lenți și cu mari întârzieri. Cum arată topul antreprenorilor

Publicat: 28 ian. 2025, 06:34, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
Cum se lucrează pe calea ferată. Constructorii sunt precum trenurile: lenți și cu mari întârzieri. Cum arată topul antreprenorilor
Cum se lucrează pe calea ferată. Constructorii sunt precum trenurile: lenți și cu mari întârzieri

Vă vine să credeți? Și pe calea ferată se face un top al constructorilor, chiar dacă aici viteza de lucru este precum cea a trenurilor: lentă și cu mari întârzieri. Progresele pe șantierele de cale ferată sunt mici, dar există, așa că pot fi contorizate. Cine conduce în topul constructori de cale ferată pe luna decembrie? Potrivit datelor CFR Infrastructură, asocierea Alstom – Arcada și FCC au avut cele mai mari progrese luna trecută.

Cum se lucrează pe calea ferată. Asocierea Alstom – Arcada domină topul constructorilor de cale ferată în luna decembrie, cu progresul de pe un șantier al liniei Cluj Napoca – Oradea – Frontiera cu Ungaria, informează Economica.net. Alstom – Arcada ocupă primul loc în topul constructorilor de cale ferată, după ce a raportat un progres de peste 8 puncte procentuale în doar o lună pe lotul Aghireș – Poieni, în cadrul lucrărilor de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Astfel, lucrările la cei peste 36 de kilometri ai acestui lot sunt realizate în proporție de 31%, potrivit datelor CFR Infrastructură.

Pe a doua poziție din top se află antreprenorul spaniol FCC Construccion, cu un avans de 3,08 puncte procentuale pe lotul Lugoj – Timișoara Est, din cadrul proiectului de reabilitare a liniei Caransebeș – Timișoara – Arad. Pe podium revine asocierea Alstom – Arcada, cu un progres de 3 puncte procentuale pe lotul Cluj Napoca – Aghireș, realizat în proporție de 21%.

Topul continuă cu asocierea Alstom – Aktor – Arcada – Euroconstruct Trading 98, care a avansat cu 2,68 puncte procentuale pe subsecțiunele Brașov – Apața și Cața – Sighișoara, lucrări ajunse la un stadiu fizic de peste 40%. Pe următorul loc se situează asocierea Arcada – ISPCF, cu un progres de 1,8 puncte procentuale la lucrările din stațiile Fetești și Ciulnița.

Cum se lucrează pe calea ferată. Subsecțiunea Apața – Cața a liniei CF Brașov – Sighișoara a depășit pragul de 45%

În top urmează asocierea WeBuild – Partecipazioni Italia – Salcef, care a avut un avans de 1,75 procentuale pe lotul Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D (13.86 km). Asocierea Alstom – Aktor – Arcada ocupă următorul loc, cu un avans de 1,28 puncte procentuale pe subsecțiunea Apața – Cața a liniei de cale ferată Brașov – Sighișoara. Lucrările la acest lot ce include două mega – tuneluri au depășit pragul de 45%.

Aceeași asociere a avut un progres de 1,01 puncte procentuale pe lotul Ilteu – Gurasada (22.34 km), reabilitat în proporție de peste 74%.

Avans de 1 punct procentual a raportat în decembrie și asocierea WeBuild – Pizzarotti – Salcef pe lotul Aleșd – Frontieră Ungaria (46.74 km), unde gradul de execuție a depășit 8%. Pe celelalte șantiere monitorizate, progresele au fost mai mici de 1 punct procentual, fie nu au fost raportate.

Citește și: Cât mai costă un kilometru de autostradă în România. Topul celor mai scumpe drumuri de mare viteză