Se pregătesc schimbări majore de abordare a examenelor naționale. Ce spune ministrul Educației
Într-un interviu acordat pentru edupedu.ro, ministrul Educației, Daniel David, a afirmat că toate examenele naționale pe care le dau elevii până în clasa a XII-a ar trebui regândite. David a mai spus că în nicio altă țară nu există un examen similar Evaluării Naționale pentru elevii de clasa a VIII-a din România, iar acest examen trebuie schimbat în mod special. Ministrul Educației nu a știut însă să precizeze exact cum anume va fi modificată Evaluarea Națională.
Se pregătesc schimbări majore de abordare a examenelor naționale. Potrivit ministrului Educației, toate formele de examinare națională trebuie regândită, începând cu cele de admitere pentru clasa a V-a. „Trebuie regândite toate formele noastre de examinare națională, inclusiv în clasa a VIII-a. Așa cum am spus că titularizarea nu pare să fie un soi de bune practici, nici modul în care facem noi evaluarea de clasa a VIII-a nu pare să fie ceva foarte răspândit. În aceeași logică, am aceeași părere și despre ceea ce se întâmplă în clasa a V-a“, a spus Daniel David miercuri, într-un interviu pentru Edupedu.ro.
Ministrul Educației nu a știut însă să precizeze cum va fi schimbat examenul pentru clasa a VIII-a, dar a spus că ar trebui să fie o analiză a mai multor competențe, nu doar a disciplinelor matematică, științe și limbă. „Dacă mă întrebați acum care este soluția nu o știu. Sunt mai multe modele. Eu întotdeauna încerc să am un cadru de referință rațional. Care e scopul nostru? În final să ajungem la cele opt competențe cheie. Ele nu se reduc doar la matematică, științe sau la limbă. Ai și alte discipline”, a spus Daniel David.
Se anunță schimbări de abordare a examenelor naționale
Ministrul Educației a mai spus că a încercat să găsească un examen similar pentru elevii care termină clasa a VIII-a în alte sisteme educaționale, din alte țări, dar nu a găsit.
De asemenea, Daniel David se așteaptă ca noile schimbări să producă reacții puternice.
„Când vei discuta, de exemplu, pentru anumite testări: Ce facem, renunțăm la ele sau extindem aria ca să cuprindem și aspecte din om și societate, de exemplu? Sau alte aspecte, componente pe care nu le avem acum acolo, o să vedeți, reacțiile vor fi foarte împărțite. Asta vă spun, știu că este o problemă, dar nu știu deocamdată care este soluția“, a explicat ministrul Educației.
Citește și: Daniel David: Profesorii, evaluați și plătiți. Da meditațiilor legale!