Se vinde mallul de la Obor! Cine dorește să-l cumpere
Veranda Mall, centrul comercial aflat în apropierea Pieței Obor din București, a fost scos la vânzare, iar interesul investitorilor imobiliari pentru achiziționarea acestuia a crescut semnificativ.
Conform surselor Profit.ro, AFI Europe și M Core sunt două dintre cele mai importante entități care analizează posibilitatea de a prelua mall-ul. Estimat la o valoare de aproximativ 70 de milioane de euro, Veranda Mall a intrat astfel în atenția marilor jucători din sectorul comercial din România, care vizează expansiunea pe un segment dinamic, dar și profitabil.
AFI Europe, cunoscută pentru deținerea unora dintre cele mai mari centre comerciale din București, inclusiv AFI Cotroceni, ar face din achiziția Veranda Mall o premieră pe acest sector din Capitală. Compania, controlată indirect de frații israelieni Roni și Yehuda Naftali, a atras atenția cu dezvoltările sale de succes în domeniul birourilor, dar și cu portofoliul său impresionant de malluri din orașe precum Brașov, Ploiești și Arad.
De cealaltă parte, M Core, investitorul britanic al cărui principal acționar este magnatul Caspar MacDonald-Hall, cunoscut pentru legăturile sale cu Familia Regală, a intrat și el pe radarul pieței românești, având deja în portofoliu Shopping City Suceava și un interes tot mai crescut în achiziția altor centre comerciale, inclusiv Focșani Mall.
Un mall cu tradiție locală și perspective de dezvoltare
Inaugurat în 2016, Veranda Mall s-a ridicat la o investiție inițială de 60 de milioane de euro, fiind extins ulterior în 2019 la 34.000 de metri pătrați, după o infuzie de capital de circa 10 milioane de euro. În 2023, centrul comercial a înregistrat venituri din chirii de aproximativ 8,5 milioane de euro și un profit net de aproape un milion de euro, ceea ce l-a plasat pe locul 37 într-un clasament al celor mai mari malluri din țară.
Acționarii actuali ai Veranda Mall includ Evergent Investments (fostul SIF Moldova), familia Pogonaru, Erste Bank și Pavăl Holding. Aceștia au hotărât să pună mallul pe piață după o stabilizare a traficului de clienți, sperând la o tranzacție de succes, având în vedere interesul crescut din partea investitorilor.
Strategii de expansiune pe piața românească de retail
În contextul în care stocul de spații de retail din România a ajuns la 4,62 milioane de metri pătrați, iar proiectele noi de retail sunt în scădere, achiziția Veranda Mall ar marca o mișcare strategică importantă pentru investitori. În 2024, deși livrările de noi proiecte de retail au scăzut cu 15% față de anul precedent, piața a rămas activă, cu dezvoltări semnificative în zonele periferice ale Bucureștiului și în alte orașe din țară.
În ceea ce privește AFI Europe și M Core, ambele companii sunt angajate într-un proces de expansiune agresivă pe piața românească de retail, iar achiziția Veranda Mall ar reprezenta o oportunitate importantă pentru consolidarea poziției lor pe acest segment.
Un final de capitol pentru Veranda Mall?
Deși discuțiile pentru achiziționarea mall-ului nu s-au concretizat încă, interesul manifestat de AFI Europe și M Core subliniază atractivitatea Veranda Mall ca activ imobiliar. Cu o amplasare excelentă lângă una dintre cele mai aglomerate piețe din București, mallul ar putea reprezenta o oportunitate semnificativă de dezvoltare și atragere de noi chiriași.