Culoarea anului 2025 a bulversat lumea modei. Au loc discuții aprinse despre semnificația acestei nuanțe

Publicat: 31 ian. 2025, 16:51, de George Andrei, în LIFESTYLE , ? cititori
Culoarea anului 2025 a bulversat lumea modei. Au loc discuții aprinse despre semnificația acestei nuanțe

Dacă anul 2024 a fost momentul pentru Peach Fuzz, o culoare care ne-a readus la momentele de conexiune, și sentimentul de a avea grijă de noi și de ceilalți, în 2025 Peach Fuzz a fost înlocuită de culoarea care, potrivit psihologilor, poate aduce momente de conexiune socială – Mocha Mousse.

Aceasta a declanșat o concurență acerbă între creatorii vestimentari, iar Mocha Mousse i-a făcut pe mulți să nu renunțe la culoarea predominantă în timp, magenta, care aum este pe cale de a fi ,,detronată” și ea de noul curent coloristic al anului 2025.

Designerii și stiliștii par să se fi pus de acord, dar nu se știe a cui a fost ideea initială cu Mocha Mousse.

Au loc discuții aprinse despre această nouă culoare lansată în piață, care, chipurile, conduce spre ,,bunăstare psihologică”.

2024 a fost momentul pentru Peach Fuzz, o culoare care, potrivit psihologilor, a readus în modă percepția despre eleganță, și îndemna la momentele de conexiune social. Această culoare chema la grijă petru noi și față de ceilalți. Anul 2025 vine cu o culoare ternă, fără viață cum este Mocha Mousse.

Ce înseamnă ea mai exact ? S-ar putea să vă gândiți că această culoare a anului este asociată doar cu moda, dar nu este cazul.

Nu se exprimă doar în piesele de îmbrăcăminte alese de marile branduri de modă, ci merge mult mai departe: de la decor, machiaj, fotografie, construcție și chiar emoții.

Mocha Mousse are multe semnificații în viața cotidiană, în 2025

Leatrice Eiseman, directorul executiv al Institutului de culoare Pantone, spune că Pantone 17-1230 Mocha Mousse exprimă un nivel de răsfăț atent, dorințele noastre pentru plăcerile de zi cu zi.

„Sofisticat și luxuriant, dar un clasic fără pretenții, Mocha Mousse extinde percepția noastră despre maro ca nuanțe umile, pământești, pentru a inspira motivație și lux. Îmbrăcat de eleganță subtilă și rafinament pământesc, Mocha Mousse prezintă o notă de glamour discret și de bun gust”, potrivit telecinco.es.

Experții spun că în fiecare an se selectează o culoare care surprinde spiritul unei epoci. Culoarea anului exprimă o stare de spirit și o atitudine globală și reflectă dorința colectivă sub forma unei singure nuanțe distinctive.

Mocha Mousse este considerate și o culoare seducătoare

Mocha Mousse este culoarea cafelei și, de asemenea, culoarea pământului. Este o culoare care ne conduce spre bunăstarea personală, confort și comoditate.

De la dulciuri la plimbări prin natură, răsfățul unor simple plăceri pe care le putem oferi și cadou și le putem împărtăși cu ceilalți. Culoarea pământului, fără îndoială, ne dă și senzația de a merge la rădăcini.

Prin urmare, spun psihologii, anul 2025, va fi un moment potrivit pentru a ne conecta cu ceea ce ne readuce la rădăcini, care ne oferă conexiune dar, mai presus de toate, bunăstare.

Aceasta, și pentru că, ce poate fi ceva mai plăcut și mai gustos decât o ceașcă de cafea proaspăt preparată sau o ciocolată, împărțită cu cineva drag ?

Psihologia culorii

Psihologia culorii se află în spatele multor acțiuni care aparent ni se par cotidiene. Nu alegem o culoare sau alta așa, la întâmplare, atunci când cumpărăm.

Este concluzia unui studiu din 2024 realizat de Straits Research, o companie internațională specializată în analiza achizițiilor de către consumatori.

„Conform cercetărilor, 85% dintre cumpărători spun: culoarea este factorul principal în decizia lor. În plus, 93% dintre consumatori își bazează decizia de a cumpăra produse noi pe aspect; iar 80% dintre consumatori cred că culoarea îmbunătățește identificarea mărcii.

În plus, 85% dintre consumatori consideră că culoarea este principalul motiv pentru achiziționarea unui produs și 90% din achizițiile impulsive se bazează exclusiv pe culoare. Acest lucru arată cât de important este pentru piața de vânzări să aleagă culorile cu înțelepciune, astfel încât să atragă piața țintă.

Semnificația culorilor: sunt legate de momentul social în care apar

Au dispărut cele două culori care au marcat tendința în garderobe și multe campanii publicitare din ultimii doi ani.

Culoarea magenta era peste tot. Fără îndoială, culorile au foarte mult de-a face cu momentul social în care apar. A sosit momentul pentru Mocha Mousse !