Podul de 100 de ani de pe DN1 care va „înghiți“ 3,5 milioane de euro. Lucrările pot începe!
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/02/pod-azuga.jpg)
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat constructorul care se va ocupa de reabilitarea unui pod de pe DN1 ajuns într-o stare avansată de degradare. A fost construit în anul 1926. Vineri s-a încheiat procesul de evaluare a ofertelor, iar CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare a podului de pe DN1 aflat la km 133+941, în județul Prahova.
Podul de pe DN1 care va intra în reabilitare are aproape 100 de ani și va „înghiți“ circa 3,5 milioane de euro (TVA inclus). Lucrările trebuie să fie gata în doi ani. Până atunci, constructorul va trebui să ridice un pod provizoriu pentru a prelua traficul. Este vorba de podul peste râul Prahova, în apropierea localităţii Azuga.
„CNAIR a desemnat câștigătorul pentru reabilitarea podului situat pe DN1 la Azuga! Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea GOTT STRASSE SRL (Lider) – PERFECT CONSULT EUROPE SRL, cu prețul de 14.578.374,15 lei fără TVA. Durata contractului este de 24 de luni, dintre care 6 luni pentru perioada de proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție conform factorului de evaluare ofertat de Asocierea câstigătoare este de 120 de luni“, a anunțat CNAIR.
Podul de 100 de ani de pe DN1 care va „înghiți“ 3,5 milioane de euro. A fost consolidat în 2008, dar s-a degradat din cauza traficului
Valoarea estimată a lucrărilor a fost de aproape 19 milioane de lei, fără TVA. Licitația a demarat în septembrie 2024, ofertele fiind deschise la finele lunii octombrie. Constructorul desemnat a fost și singurul ofertant.
Podul în boltă de pe DN 1, km 133+941, este amplasat peste râul Prahova, în apropierea localităţii Azuga. Acesta are lungimea totală de 51,50 m și este așezat pe 3 bolți din beton armat. Podul a fost construit în anul 1926, a fost lărgit în anul 1979 și a fost consolidat pentru clasa E de încărcare în anul 2008. Însă între timp, datorită traficului foarte intens pe DN 1, podul s-a degradat grav la nivelul structurii de rezistență a suprastructurii, ceea ce pune în pericol siguranţa circulaţiei rutiere.
Firma brașoveană Gott Strasse, cea care a obținut contractul de 3,5 milioane de euro, a executat și Centura municipiului Sfântu Gheorghe. Societatea a fost înființată în urmă cu 13 ani, a raportat 61 de angajați în 2023 și o cifră de afaceri de aproape 90 de milioane de lei. Perfect Consult Europe asigură serviciile de inginerie și consultanță tehnică.
Citește și: Un pod extrem de circulat, construit pe vremea lui Carol I, va intra în reabilitare. Traficul va fi deviat