Vom avea trenuri, la vară, pentru a merge la mare? Șeful CFR Călători răspunde (VIDEO)

Publicat: 03 feb. 2025, 15:34, de Rona David, în Transporturi , ? cititori
Vom avea trenuri, la vară, pentru a merge la mare? Șeful CFR Călători răspunde (VIDEO)

În ianuarie, anul acesta, au fost suspendate aproximativ 240 de trenuri dintre cele 1.240 care circulau zilnic. Un procent de 30% din trenuri circulau în weekend. Anulările au afectat mai multe linii pe care oamenii fac naveta cu trenul. Aceste suspendări au dus, în luna ianuarie, la reduceri semnificative ale cheltuielilor, mai exact, sume de 25-30 de milioane de lei.

Directorul General al CFR Călători, Traian Preoteasa a spus, într-o conferință de presă, că anularea unor trenuri și suspendarea altora s-a decis din cauză că acele trenuri „nu aveau mai mult de doi-trei călători” și duceau la cheltuieli mari în weekend, din cauza orelor suplimentare ce trebuiau plătite.

Trenurile pot fi repuse în circulație, dar în anumite condiții

„Dacă o regională, oricare ar fi ea, îmi face dovada că un anumit tren are solicitări venite de la Consiliul Județean, sau de la primării, și are 20 sau 30 de călători, sau măcar 10 călători, acel tren va fi repus în circulație”, a explicat Preoteasa.

Cea mai cunoscută a fost anularea a șase trenuri din 14, pe linia redeschisă în vara lui 2024, între București Progresu și Giurgiu, după 19 ani de nefuncționare.

Întrebat câte garnituri noi vom avea în momentul în care trebuie să dea drumul la trenurile de vacanță pentru Constanța, Preoteasa a spus că va scoate cel puțin trei trenuri din PNRR, cu locomotiva și cu 14-15 vagoane.

„Totul va fi in interesul CFR Călători (…). Prioritatea mea este și păstrarea forței de muncă a CFR Călători”, a punctat Preoteasa.

2024, anul în care CFR Călători a avut profit de 15 milioane de lei

Traian Preoteasa a spus că secretul acestui profit constă în setul de măsuri luate care a dus la reducerea cheltuielilor. Suspendarea trenurilor a fost una dintre măsuri care s-a dovedit a fi esențială.

Compania CFR Călători nu va mai avea pierderi, a dat asigurări șeful acesteia, menționând că acest lucru se va întâmpla cât timp va conduce compania.

„De unde vom tăia, ce vom face, vom vedea…” spune Traian Preoteasa, care precizează că o prioritate va fi și păstrarea locurilor de muncă.

Pe de o parte, sindicaliștii feroviari au amenințat cu proteste care ar putea culmina cu oprirea totală a lucrului, dacă nu vor fi repuse în circulație trenurile anulate.

Pe de altă parte, după zece ani în care CFR Călători a pierdut sute de milioane de lei, în 2024 s-a înregistrat un profit de 15 milioane de lei.