Primul vagon prototip reabilitat la Electroputere VFU Pașcani a primit certificarea europeană. Câte vagoane vor fi modernizate

Publicat: 04 feb. 2025, 11:48, de Marian Apipie, în ECONOMIE , ? cititori
Primul vagon prototip reabilitat la Electroputere VFU Pașcani a primit certificarea europeană. Câte vagoane vor fi modernizate
Primul vagon prototip reabilitat la Electroputere VFU Pașcani a primit certificarea europeană

Electroputere VFU Pașcani, parte a GRAMPET Group, cu o tradiție de peste 155 de ani în industria feroviară, va reabilita 42 de vagoane de clasa a II-a, în baza unui contract de 66 de milioane de euro finanțat prin PNRR. Primul vagon modernizat a obținut certificatul CE de examinare, care atestă conformitatea vagonului cu specificațiile tehnice de interoperabilitate europene, a anunțat compania. Este o etapă esențială în drumul spre punerea în circulație a noilor vagoane modernizate, următorul pas fiind obținerea certificatului de punere pe piață de la Autoritatea de Siguranță Feroviară Română.

Primul vagon prototip reabilitat la Electroputere VFU Pașcani cu fonduri europene a ieșit la rampă. Președintele GRAMPET Group, Gruia Stoica, a subliniat importanța acestui proiect: „Astăzi, nu modernizăm doar vagoane, ci redefinim experiența călătoriei cu trenul. Ne bucurăm să construim pe moștenirea feroviară pe care o avem, într-un demers sustenabil și responsabil“, a spus acesta. Proiectul, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), este cel mai complex program de modernizare desfășurat vreodată la uzina de la Pașcani, având o valoare totală de peste 66 de milioane de euro.

Primul vagon prototip reabilitat la Electroputere VFU Pașcani a primit certificarea europeană

Modernizarea celor 42 de vagoane destinate transportului feroviar de călători se derulează în baza a două contracte atribuite de SNTFC CFR Călători SA. Primul contract, în valoare de 35 de milioane de euro, include modernizarea a 22 de vagoane de clasa a II-a, precum și servicii de mentenanță preventivă și corectivă pentru următorii 9 ani. Al doilea contract, de 31,9 milioane de euro, presupune modernizarea a 20 de vagoane de clasa a II-a, special adaptate pentru persoanele cu mobilitate redusă. Ele vor fi dotate cu facilități pentru transportul bicicletelor și schiurilor, precum și cu sisteme avansate de control și siguranță.

Primul vagon prototip reabilitat la Electroputere VFU Pașcani a primit certificarea europeană. Vagoanele vor circula nu doar pe teritoriul României

Până la mijlocul anului 2026, vagoanele modernizate la Electroputere VFU Pașcani vor circula nu doar pe teritoriul României, ci și pe rutele internaționale din Austria și Ungaria. Această inițiativă contribuie la consolidarea poziției României în rețeaua feroviară europeană, promovând un transport feroviar modern, eficient și sustenabil.

GRAMPET Group este cea mai mare companie privată de logistică și transport feroviar din Europa Centrală și de Sud-Est. Cu o prezență puternică în mai multe țări europene, grupul are peste 7.500 de angajați și operează un parc de 450 de locomotive și 20.000 de vagoane. Electroputere VFU Pașcani este specializată în fabricarea, modernizarea și întreținerea materialului rulant. Grupul a investit peste 30 de milioane de euro în uzina de la Pașcani pentru a integra tehnologii moderne și a pregăti specialiști în domeniu.

Citește și: Vom avea trenuri, la vară, pentru a merge la mare? Șeful CFR Călători răspunde (VIDEO)