Pierderi uriaşe pentru divizia de maşini electrice de la Ford Motor Company
Ford Motor Company a raportat pierderi de 5,08 miliarde dolari în anul 2024 pentru divizia sa de maşini electrice, cunoscută ca linia de afaceri Ford Model e, iar pentru anul 2025 prognozează, de asemenea, pierderi de 5-5,5 miliarde de dolari pentru business-ul cu electrice, potrivit CNBC.
Ford a reuşit totuşi să depăşească aşteptările analiştilor de pe Wall Street privind profitul şi veniturile, profitabilitatea gigantului american fiind susţinută de diviziile sale tradiţionale, Ford Pro – divizia dedicată vehiculelor comerciale și soluțiilor pentru afaceri – şi Ford Blue – divizia care se ocupă de vehiculele cu motoare pe combustie internă și continuă să se concentreze pe producția de automobile tradiționale cu motoare pe benzină și motorină.
Ford a raportat un profit per acţiune de 1,46 dolari. Cu toate acestea, preţul acţiunilor a scăzut cu peste 5% în şedinta after-hours de miercuri, din cauza previziunilor pentru trimestrul următor. Compania consideră că situaţia macro va juca un rol semnificativ, taxele vamale putând avea un efect asupra performanţei financiare.
Ford depășește așteptările privind câștigurile, dar preconizează un an mai dificil
Previziunile Ford pentru acest an arată:
- un profit operaţional (câștiguri ajustate înainte de dobânzi și taxe, sau EBIT) de 7 miliarde de dolari până la 8,5 miliarde de dolari;
- un flux de numerar ajustat de 3,5 miliarde de dolari până la 4,5 miliarde de dolari;
- cheltuieli de capital între 8 miliarde de dolari și 9 miliarde de dolari.
Pentru 2024, Ford a raportat un EBIT ajustat de 10,2 miliarde de dolari, sau 1,84 dolari în câștiguri ajustate pe acțiune, și un venit net de 5,9 miliarde de dolari, sau 1,46 dolari în câștiguri pe acțiune.
Constructorul auto a raportat venituri totale (inclusiv divizia sa financiară) la un nivel record de 185 de miliarde de dolari, iar fluxul de numerar ajustat a fost de 6,7 miliarde de dolari.
Pentru al patrulea trimestru din 2024, Ford a raportat un venit net de 1,8 miliarde de dolari, sau 45 de cenți pe acțiune, comparativ cu o pierdere netă de 526 de milioane de dolari, sau o pierdere de 13 cenți pe acțiune, cu un an înainte.
Operațiunile tradiționale „Blue” ale Ford și afacerile cu flote „Pro” au dus producătorul auto la profitabilitate, în timp ce afacerea sa cu vehicule electrice „Model e” a pierdut 5,08 miliarde de dolari în 2024, inclusiv 1,39 miliarde de dolari în timpul celui de-al patrulea trimestru.
Activitatea Blue, care include vehiculele cu motor cu combustie internă, a câștigat 5,28 miliarde de dolari în 2024, o scădere de aproape 2,2 miliarde de dolari față de anul precedent. Pro a câștigat mai mult de 9 miliarde de dolari anul trecut, inclusiv 1,63 miliarde de dolari în al patrulea trimestru.
Pentru 2025, Ford preconizează:
- un EBIT de 7,5 până la 8 miliarde de dolari pentru Ford Pro, de 3,5 până la 4 miliarde de dolari pentru Ford Blue și o pierdere de 5 până la 5,5 miliarde de dolari pentru Ford Model e.
- Se așteaptă ca divizia sa Ford Credit să înregistreze venituri de 2 miliarde de dolari.
Ford a fost presat să performeze după ce rivalul său General Motors a depășit cu ușurință așteptările Wall Street pentru trimestrul al patrulea și a declarat că previziunile sale pentru 2025 sunt în linie sau peste așteptările analiștilor.
Acțiunile producătorului auto Ford au scăzut cu aproape 20% în 2024, pe fondul problemelor, pe care CEO-ul Jim Farley a promis să le remedieze.