O firmă românească investeşte milioane de euro în fabricarea de sticle elegante pentru producătorii de vinuri premium

Publicat: 06 feb. 2025, 19:44, de Ady Ivașcu, în ECONOMIE , ? cititori
O firmă românească investeşte milioane de euro în fabricarea de sticle elegante pentru producătorii de vinuri premium
O firmă românească investeşte milioane de euro în fabricarea de sticle elegante pentru producătorii de vinuri premium

Forma unei sticle de vin premium poate avea un impact semnificativ, nu doar asupra percepției vizuale a produsului, dar și asupra experienței generale de consum. Deși conținutul este mult mai important decât ambalajul, designul sticlei poate influența modul în care un vin premium este perceput de consumatori.

Sarom Packaging, unul dintre cei mai importanți producători locali și regionali de ambalaje de sticlă, business de familie, fondat cu peste 30 de ani în urmă și afaceri de mai bine de 17 milioane de euro în 2023, a investit peste 3 milioane de euro în lansarea unei noi colecții de sticle de vin destinată brandurilor premium.

De altfel, este prima inițiativă de acest tip de pe piața europeană, venită din partea unui producător de ambalaje de sticlă autohton.

Danube Wine Collection este răspunsul premium al Sarom Packaging la tendința de standardizare din industrie Investițiile făcute în ultimii doi ani de activitate se ridică la 3 milioane de euro, fiind direcționate către partea de cercetare și dezvoltare, achiziție de echipamente și drepturi de proprietate intelectuală, extinderea echipei și a capacității de stocare”, spune Jacques-Edouard Săvoiu, CEO-ul Sarom Packaging.

Firma românească a conceput o colecție cu 10 modele de sticle de vin, în contextul în care peste 80% dintre jucătorii de pe piață folosesc ambalajele de sticlă standard.

Asta face ca eforturile de diferențiere în piață sau dorințele de mutare a brandului în zona premium să fie dificil de abordat. Și vorbim despre vinuri, un domeniu unde dorința de marcare a originii și identității produsului este una foarte puternică și frecvent întâlnită”, mai spune CEO-ul Sarom.

Consumul pieței locale de recipiente din sticlă pentru industria food and beverages din România este estimată între 250.000 de tone de sticle pe an, până la maxim 300.000 de tone de sticle, în cele mai optimiste estimări.

În prezent, Sarom Packaging furnizează o varietate de ambalaje din sticlă. Printre cele mai solicitate produse se numără sticlele pentru vinuri, bere, băuturi spirtoase și răcoritoare, alături de borcane pentru sectorul alimentar și flacoane destinate industriei farmaceutice.

Cât de important este ambalajul în cazul vinurilor premium

  • O sticlă de vin premium are de obicei un design sofisticat, cu o formă elegantă și o greutate considerabilă. Acest lucru sugerează calitate și rafinament, iar consumatorii asociază deseori o sticlă frumos concepută cu un vin de înaltă calitate.
  • Într-o piață aglomerată de vinuri, o sticlă de vin premium se diferențiază prin designul său. De multe ori, formele și etichetele neconvenționale atrag atenția și pot induce o senzație de exclusivitate.
  • Unele sticle de vin premium sunt mai groase și au o culoare mai închisă (de obicei verde sau maro), ceea ce ajută la protejarea vinului de lumina ultravioletă (UV), care poate duce la deteriorarea acestuia. Aceasta este o caracteristică importantă pentru vinurile care sunt destinate să fie păstrate pentru perioade lungi.