Unde se fac investigații geotehnice la foc automat pentru proiectarea unor drumuri de mare viteză
![Unde se fac investigații geotehnice la foc automat pentru proiectarea unor drumuri de mare viteză](https://media.puterea.ro/zbFvJBzcZ9Eebiwj_c9kmRkiBXM=/1200x675/smart/filters:contrast(5):format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/02/foraje-drum-expres.jpg)
CNAIR a demarat în această săptămână mai multe investigații geotehnice pentru realizarea studiilor de fezabilitate a unor viitoare drumuri de mare viteză. Unele sunt pentru autostrăzi, cum este Filiași – Drobeta, altele pentru drumuri expres, cum sunt Buzău – Brăila și Brăila – Tulcea.
Unde se fac investigații geotehnice la foc automat pentru proiectarea unor drumuri de mare viteză. Primele din această săptămână au fost făcute pe traseul viitoarei autostrăzi Filiași – Drobeta Turnu Severin. „Pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, necesar construirii acestei noi autostrăzi, este nevoie de aproximativ 12.000 metri liniari de foraj geotehnic. Prestatorul va efectua în paralel activități de deminare, investigații arheologice și studii topografice“, a anunțat CNAIR.
Autostrada Filiași – Drobeta Turnu Severin va avea o lungime de aproximativ 70 de km și va face parte din drumul de mare viteză Craiova – Filiași – Drobeta – Domașnea – Caransebeș – Lugoj (230 km). Acesta face la rândul său parte din proiectul mai amplu, denumit inițial Autostrada Sudului A6 București – Alexandria – Craiova – Lugoj. Contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pe tronsonul Filiași – Drobeta Turnu Severin a fost semnat în iunie 2023, pentru o valoare de 21 milioane lei (fără TVA). Proiectantul urma să finalizeze SF-ul în termen de 18 luni.
Investigații geotehnice la foc automat pentru proiectarea unor drumuri de mare viteză
Potrivit CNAIR, avansează și investigațiile geotehnice pentru proiectarea viitoarelor drumuri expres Buzău – Brăila și Brăila – Tulcea. Acestea sunt necesare pentru finalizarea Studiilor de Fezabilitate pe baza cărora se vor stabili soluțiile tehnice pentru construcția celor două noi drumuri de mare viteză.
„Pentru drumul Expres Buzău – Brăila forajele geotehnice au depășit 61%, iar pentru drumul expres Brăila – Tulcea au ajuns la 86%. Studiile Arheologice au fost finalizate pentru ambele obiective, iar acum se desfășoară procedurile necesare obținerii Acordurilor de Mediu“, informează CNAIR.
Drumul Expres Buzău – Brăila va avea o lungime de aproximativ 112 km și va asigura legătura cu Autostrada Moldovei (A7), Drumul Expres Focșani – Brăila și cu Drumul Expres Brăila – Galați. Drumul Expres Brăila – Tulcea va avea o lungime de aproximativ 62 km și va asigura conexiunea Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila cu Drumul Expres Constanța – Tulcea.
Se pregătește și Varianta de Ocolire Iași Est
Investigați geotehnice au demarat și pentru Varianta de Ocolire Iași Est. Aici vor fi efectuate 270 de foraje geotehnice la adâncimi cuprinse între 6 și 30 m, însumând aproximativ 3.200 metri liniari. În paralel cu investigațiile geotehnice, prestatorul va efectua activități de deminare, investigații arheologice și studii topografice.
Varianta de Ocolire Iași Est va asigura conexiunea cu viitoarea secțiune a A8 (Târgu Neamț – Iași – Ungheni) și cu rețeaua rutieră națională existentă. Noua Variantă de Ocolire va avea o lungime de 54 de km în care sunt incluși cei 17 km ai drumului de legătură dintre Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni (A8), Aeroportul Internațional Iași și Spitalul Regional de Urgență Iași.
Citește și: UMB și-a intrat în ritm pe Autostrada Moldovei! Cum arată șantierele de pe A7 Focșani – Bacău (VIDEO)