Primăria Craiova va cheltui peste 37.000 de euro pentru a promova orașul în revista Wizz Air

Publicat: 20 feb. 2025, 21:39, de Ionut Jifcu, în ECONOMIE , ? cititori
Primăria Craiova va cheltui peste 37.000 de euro pentru a promova orașul în revista Wizz Air

Primăria Craiova vrea să cheltuiască 37.500 euro (aproximativ 186.495 lei) pentru a se promova în revista companiei aeriene low cost WizzAir.

În acest sens municipalitatea craioveană caută o firmă, potrivit anunţului de achiziţie postat pe SEAP, care să publice articole în cinci ediţii ale acestui catalog.

„Se achiziționează, pentru anul 2025, servicii de promovare prin intermediul revistei-catalog Wizz Air tipărită (5 ediții – aprilie/mai, iunie/iulie, august/septembrie, octombrie/noiembrie, decembrie 2025), conform documentației atașate, postată și pe site-ul www.primariacraiova.ro/Secțiunea Informații Publice/Achiziții/Investiții Publice/Achiziții Publice”, se arată în anunţul publicat pe SEAP.

În caietul de sarcini întocmit de Primăria Craiova, se menţionează că acest tip de promovare se aliniază cu politicile autorităților locale de atragere a turiștilor și investitorilor, având un impact semnificativ datorită numărului mare de cititori al revistei, estimat la 12 milioane de persoane pe ediție.

„O modalitate eficientă de realizare a promovării municipiului Craiova este publicitatea prin intermediul revistelor de la bordul aeronavelor cu plecare de pe aeroportul din Craiova.

Cu o creştere constantă a numărului de pasageri care tranzitează aeroportul, Aeroportul Internațional Craiova este principala poartă de intrare pentru municipiul Craiova. Datorită politicilor implementate de autoritatea locală în ultimii ani, care includ atragerea turiştilor și a posibililor investitori către municipiul Craiova, se impune diversificarea modalităților de promovare, precum publicitatea prin intermediul companiei care operează de pe Aeroportul Internațional Craiova, Wizz fiind, în prezent, singura care gestionează zborurile din şi spre municipiul Craiova. Astfel, aeronavele Wizz Air efectuează zboruri către 42 țări, iar în România, Wizz Air are curse de pe 10 aeroporturi internaționale, Craiova fiind unul dintre acestea.

Având în vedere că Wizz Air este singura companie care operează cursele internaționale de pe Aeroportul Internațional Craiova, se impune implementarea unei campanii de promovare prin intermediul mijloacelor de marketing puse la dispoziție de către aceasta. Conform datelor publice oferite de Wizz Air, compania publică, la fiecare două luni, un catalog tipărit, ce conține informații despre destinații turistice din toată Europa. Revista Wizz Air este citită de mai mult de 90% dintre călători/turişti, iar la fiecare ediție se printează un tiraj de 70.000 exemplare, cu 12 milioane de cititori per ediție (2 luni)”, spun reprezentanţii Primăriei Craiova.

Aproape 38.000 euro pentru un articol de 300 de cuvinte cu trei imagini

Serviciile de promovare prin intermediul revistei catalog Wizz Air, tipărită, trebuie să îndeplineacă următoarele caracteristici:

Publicare articol pe o pagină A4 completă în revista catalog Wizz Air, tipărită;

Dimensiune articol: 300 cuvinte/articol + 3 imagini;

Perioada publicării: 5 ediții aprilie/mai, iunie/iulie, august/septembrie, octombrie/noiembrie, decembrie 2025.

Textul şi imaginile care urmează să fie publicate vor fi realizate de Autoritatea Contractantă.

Prețul va fi ferm, exprimat în EURO, acesta rămânând neschimbat pe durata contractului.

10 destinaţii europene de pe Aeroportul Craiova

De la 1 iunie 2025, de pe Aeroportul Internațional Craiova se va putea călători către 10 orașe europene: Bari, Roma, Bologna și Bergamo, din Italia, Memmingen și Dortumund, din Germania, Londra și Birmingham, din Anglia, dar și către Madrid, Spania, și Bruxelles, Belgia.

Charterele de vacanță vor zbura către Palma de Mallorca, în Spania, Hurghada, în Egipt, Heraklion și Rhodos, în Grecia, Antalya, în Turcia, Monastir, în Tunisia, și Larnaca, în Cipru.

Craiova şi succesul târgurilor tematice

Primăria Craiova vrea să-şi facă reclamă printre pasagerii Wizzair, după succesul înregistrat de Târgu de Crăciun de la finalul anului trecut. Zeci de autocare din țară, dar și din Bulgaria, Serbia sau Republica Moldova au venit în fiecare weekend în Bănie, iar turiștii au vizitat nu doar Târgul de Crăciun, ci și muzeele sau Parcul Romanescu. Circa 200.000 de vizitatori s-au înregistrat în fiecare weekend la Craiova, cea mai mare afluență din ultimii ani.

În primăvară, Craiova se pregătește de un nou târg. Primăria Municipiului Craiova a anunțat, la finalul săptămânii trecute, printr-un comunicat, deschiderea înscrierilor pentru comercianții care doresc să participe la Târgul de Paște, eveniment ce va avea loc în perioada 11 aprilie – 1 mai 2025, în „Parcul Nicolae Romanescu“. Tema ediției din acest an este „Carnavalul Primăverii“, iar primăria își propune să creeze o atmosferă de poveste, plină de culoare, tradiții și lumină, în care vizitatorii să se poată bucura de produse inedite, autentice și experiențe de neuitat.

Pe de altă parte, festivalul organizat de Primăria Craiova, IntenCity, nu are încă anvergura scontată de autorităţi.