Concurență ca la Medicină la supervizarea lucrărilor UMB de pe Autostrada Unirii!
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/02/lot-2A.jpg)
Proiectanții au dat năvală să supervizeze lucrările UMB la două dintre loturile care vor intra în execuție pe Autostrada Unirii (A8). Contractele de supervizare a lucrărilor au fost scoase la licitație de către Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), iar concurența este acerbă. În total, 15 firme și asocieri de firme se bat pentru două loturi: 2C Pipirig – Vânători Neamț (Leghin), respectiv 2A Ditrău – Grințieș. La ambele constructorul este același, asocierea româno-bosniacă UMB – Euro Asfalt.
Concurență ca la Medicină la supervizarea lucrărilor UMB de pe Autostrada Unirii. Potrivit CNIR, nouă oferte au fost depuse la contractul pentru supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție pe lotul 2C al Autostrăzii Unirii. Este vorba de Lotul 2C Pipirig – Vânători Neamț (Leghin), de pe traseul secțiunii Târgu Mureș – Târgu Neamț a A8, cu o lungime de 19 km.
Iată și proiectanții care au depus oferte pentru contractul de supervizare a lucrărilor în valoare de maxim 66 de milioane de lei.
- Civil Engineering Institute „Macedonia” JSc. Skopje (Ofertant unic)
- IRD ENGINEERING (Ofertant unic)
- TPF INGINERIE SRL (Ofertant unic)
- PRO TOBY (Lider), B-Act Spółka Akcyjna,Transprojekt Gdanski Sp. z o.o., URBAN CONNECT, EURO FINANCE ADVISORS S.R.L. (Asociere)
- SEPTEMBRIE CONSULTING (Lider), SC AVE ROMCONSTRUCT DESIGN SRL, CONCRETE & DESIGN SOLUTIONS, CONSTANTINA-TAMARA OLCER-CUNDIEV CABINET AVOCAT (Asociere)
- VENTURO INVESTMENT (Lider), AE DOZORING (Asociere)
- MGGP (Lider), KONSENT, MGGP ENGINEERING S.R.L. (Asociere)
- VIADIF CONSULT (Lider), M INSTALL (Asociere)
- INTECSA-INARSA, S.A.U. (Lider), ELECTROPROIECT (Asociere)
Contractul pentru serviciile de supervizare are o valoare estimată cuprinsă între 56 și 66 milioane lei, iar finanțarea este asigurată prin Programul Transport 2021-2027. Durata contractului este de 112 luni și include: 12 luni perioada de proiectare, 36 luni perioada de execuție, 60 de luni garanția lucrărilor, respectiv 4 luni perioada de închidere.
Concurență ca la Medicină la supervizarea lucrărilor UMB de pe Autostrada Unirii. Ce servicii trebuie să ofere supervizorul
Potrivit caietului de sarcini, printre serviciile din contractul de supervizare se numără:
- Servicii de management de proiect și consultanță pentru beneficiar;
- Servicii de supervizare privind obținerea acordurilor si autorizațiilor necesare pentru derularea contractului;
- Servicii de supervizare a proiectării și execuției lucrărilor la standarde de înaltă calitate, cu respectarea normativelor, standardelor și a legislației în vigoare, evaluarea și aprobarea lucrărilor, cantităților, materialelor, echipamentelor etc., pe durata perioadei de proiectare și a perioadei de execuție a lucrărilor, astfel încât antreprenorul să execute lucrări de bună calitate și să finalizeze proiectarea și execuția lucrărilor în perioada specificată în contractul de lucrări;
- Servicii de supervizare pe durata perioadei de garanție a lucrărilor aferente contractului de „Proiectare și Execuție AUTOSTRADA TÂRGU MUREȘ – TÂRGU NEAMȚ – SECȚIUNEA II: MIERCUREA NIRAJULUI – LEGHIN – Lot 2C: Pipirig – Vânători Neamț (Leghin)“, astfel încât antreprenorul să execute lucrările de remediere a defectelor apărute în perioada de garanție pentru lucrările executate.
Lotul 2 C Pipirig – Vânători Neamț (Leghin) are o lungime de 19 kilometri (inclusiv nodul Pipirig) și va fi preluat de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în termen de cel mult 30 de zile de la finalizarea procedurii de achiziție publică pentru proiectare și execuție.
Pentru contractul de proiectare și execuție al lotului Pipirig – Leghin, CNAIR a desemnat câștigător oferta asocierii UMB (România) – Euro Asfalt (Bosnia-Herțegovina), iar cele 10 zile legale în care se puteau depune contestații au expirat pe 30 ianuarie, fără să existe vreo contestație. Astfel, ofertantul desemnat câștigător, Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. (lider) – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o., poate demara etapa de proiectare. Valoarea contractului este de 2.690.665.509 lei, fără TVA.
Șase ofertanți pentru supervizarea lucrărilor de pe lotul 2A Ditrău – Grințieș al A8
Compania Națională de Investiții Rutiere a primit, zilele trecute, șase oferte pentru contractul de supervizare a lucrărilor de proiectare și execuție pe Lotul 2A Ditrău – Grințieș al Autostrăzii Unirii.
Iată ofertanții:
- Viadif Consult (Ofertant unic)
- Civil Engineering Institute „Macedonia” Skopje (Ofertant unic)
- TPF Inginerie SRL (Ofertant unic)
- IRD Engineering (Ofertant unic)
- MGGP (Lider) – Konsent – MGGP Engineering SRL (Asociere)
- INTECSA – INARSA, S.A.U. (Lider) – Electroproiect (Asociere)
Lotul 2A Ditrău – Grințieș cu o lungime de 37,9 km se desfășoară în județele Harghita și Neamț și reprezintă un proiect cu o complexitate tehnică ridicată pentru că include 19 tuneluri și 63 de poduri și viaducte. Lungimea totală a lucrărilor de artă este de 21 kilometri, reprezentând 57% din lungimea întregului lot, informează CNIR.
Ce presupune contractul de supervizare a lucrărilor de pe lotul 2A Ditrău – Grințieș
Contractul pentru asigurarea serviciilor de supervizare are o valoare cuprinsă între 64 și 75 milioane lei (fără TVA), finanțarea este asigurată din fonduri europene (Programul Transport 2021-2027), iar durata este de 118 luni și include: 14 luni etapa de proiectare, 40 de luni durata de execuție și 60 de luni perioada de garanție.
Serviciile din contractul de supervizare pentru lotul 2A Ditrău – Grințieș presupun:
- Servicii de management de proiect și consultanță pentru beneficiar;
- Servicii de supervizare privind obținerea acordurilor si autorizațiilor necesare pentru derularea contractului;
- Servicii de supervizare a proiectării și execuției lucrărilor la standarde de înaltă calitate, cu respectarea normativelor, standardelor și a legislației în vigoare, evaluarea și aprobarea lucrărilor, cantităților, materialelor, echipamentelor etc., în calitatea sa de „Supervizor” conform prevederilor Condițiile Contractului de Lucrări pe durata perioadei de proiectare și a perioadei de execuție a lucrărilor, astfel încât antreprenorul să execute lucrări de bună calitate și să finalizeze proiectarea și execuția lucrărilor în perioada specificată în contractul de lucrări;
- Servicii de supervizare pe durata perioadei de garanție a lucrărilor aferente contractului de „Proiectare și Execuție AUTOSTRADA TÂRGU MUREȘ – TÂRGU NEAMȚ – SECȚIUNEA II: MIERCUREA NIRAJULUI – LEGHIN – Lot 2A: Ditrău – Grințieș“, astfel încât antreprenorul să execute lucrările de remediere a defectelor apărute în perioada de garanție pentru lucrările executate.
La licitația de aproape 6,4 miliarde lei pentru proiectarea și execuția celui mai lung lot al Autostrăzii Unirii, Compania a primit o singură ofetă, cea a Asocierii SA&PE – Tehnostrade SRL – Euro Asfalt D.O.O – Spedition UMB, oferta depusă fiind în etapa de evaluare.
Citește și: UMB mărește viteza de forare la tunelurile de pe secțiunea lipsă din lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva