Mercedes-Benz, înapoi la motoarele pe benzină şi motorină
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2024/09/mercedes-564949_1280.jpg)
Mercedes-Benz a anunțat în această săptămână noi reduceri de costuri și mai multe mașini pe benzină și diesel decât vehicule electrice în noua sa gamă de produse, în încercarea de a revigora marjele de profit, în timp ce compania se pregătește pentru o scădere puternică a veniturilor în 2025.
Mercedes lansează 19 noi modele cu motor cu combustie
Constructorul german de automobile de lux va lansa 19 noi modele cu motor cu combustie și 17 mașini electrice cu baterii până la sfârșitul anului 2027, semnalând o reorientare către motoarele cu ardere internă, dupa ce vânzarile sale de maşini electrice au scăzut cu un sfert anul trecut.
În 2024, profitul net al Mercedes-Benz a scăzut cu 28,4% până la 10,4 miliarde euro, în timp ce veniturile au scăzut cu 4,5% până la 145,6 miliarde euro, scriu AFP şi Reuters.
În aceste condiţii, grupul auto german şi-a anunţat intenţia de a-şi reduce costurile cu 10% până în 2027 şi, totodată, a venit cu un scenariu pesimist pentru acest an, în condiţiile în care se aşteaptă la scăderea vânzărilor şi a marjelor de profit.
„Pentru a asigura competitivitatea viitoare a companiei într-o lume din ce în ce mai incertă, luăm măsuri pentru a face compania mai agilă, rapidă şi puternică„, a declarat directorul general Ola Kallenius.
Grupul cu sediul la Stuttgart, care numără aproximativ 166.000 de angajaţi la nivel mondial, nu a oferit detalii concrete cu privire la măsurile de reducere a costurilor, cum ar fi eventuale disponibilizări de personal.
Constructorii auto germani au probleme
Rezultatele financiare dezamăgitoare publicate joi de Mercedes reprezintă ultima veste proastă venită din partea marilor constructori germani de automobile, care suferă de pe urma tranziţiei la automobilele electrice, concurenţei acerbe pe piaţa chineză din partea rivalilor locali şi scăderii cererii din alte regiuni.
În luna decembrie, Volkswagen, cel mai mare producător auto european, a anunţat planuri care vizează eliminare a 35.000 de locuri de muncă în Germania până în 2030.
La rândul său, BMW a văzut cum o scădere a profitului, pe fondul înrăutăţirii vânzărilor în China, în timp ce mai mulţi producători germani de componente auto, precum Continental şi Bosch, au anunţat şi ei disponibilizări de personal.
Problemele constructorilor auto au devenit un simbol al situaţiei dificile din cea mai importantă economie a Europei, un subiect important înaintea alegerilor legislative de la sfârşitul săptămânii.