Producătorul american de camioane cu emisii zero a depus cerere de faliment
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/02/Producatorul-de-camioane-cu-emisii-zero.jpg)
Ca și alte companii din industria vehiculelor electrice, un mare producător de camioane electrice din SUA se confruntă cu diverși factori de piață și macroeconomici care i-au afectat capacitatea de a mai opera.
Producătorul american de camioane Nikola a solicitat o formă de amânare a plăților. Multă vreme, compania a pierdut prea mai mulți bani, motiv pentru care acum se află în probleme serioase.
Problemele financiare sunt parțial rezultatul vânzărilor dezamăgitoare. În plus, Nikola a fost nevoit să recheme mai multe camioane electrice, deoarece bateriile ar putea lua foc.
Nikola a depus acum procedura de faliment în statul american Delaware, arată documentele instanței. Acest lucru oferă companiei posibilitatea de a lucra la o restructurare în timp ce își continuă operațiunile, potrivit nu.nl.
În plus, documentele arată că datoriile companiei depășesc cu mult activele sale. Mișcarea nu vine ca o surpriză.
În urmă cu două săptămâni, au apărut rapoarte conform cărora conducerea Nikola ia în considerare depunerea cererii de protecție în caz de faliment.
Nikola construiește camioane care pot funcționa cu electricitate și hidrogen și, la fel ca producătorul de mașini Tesla, poartă numele inventatorului Nikola Tesla.
Compania a devenit publică în 2020 și a valorat rapid 30 de miliarde de dolari (28,8 miliarde de euro).
Nicola a reușit să vândă mai puține camioane decât spera
La scurt timp după aceea, producătorul de camioane a fost implicat într-un scandal care a făcut ca prețul acțiunilor sale să scadă.
Fondatorul companiei, Trevor Milton, a mințit investitorii cu privire la progresele înregistrate în dezvoltarea camioanelor electrice în anii care au precedat IPO (oferta publică de acțiuni). Prin urmare, a trebuit să meargă la închisoare.
Acestea s-au întâmplat pe fondul unei situații de rechemare majoră în service a camioanelor vândute, deoarece motoarele ar putea lua foc. Vânzările au fost, de asemenea, dezamăgitoare.
De exemplu, în primele nouă luni din 2024, Nikola a reușit să vândă doar două sute de camioane.
Producătorul american de camioane cu emisii zero Nikola Corporation a depus faliment la Curtea de Faliment din Statele Unite ale Americii pentru Districtul Delaware și încearcă să-și vândă activele printr-un proces de licitație supravegheat de instanță.
Fondată în 2014, Nikola a atras atenția pentru proiectele sale ambițioase, dar s-a confruntat și cu controverse și provocări financiare. În ciuda dificultăților, a continuat să lucreze la soluții de transport durabil, cu accent pe crearea infrastructurii de hidrogen și producerea de camioane precum Nikola Tre.