Metrorex și extinderea Magistralei 4: Gara de Nord – Gara Progresul

Publicat: 23 feb. 2025, 10:43, de Radu Caranfil, în Administratie , ? cititori
Metrorex și extinderea Magistralei 4: Gara de Nord – Gara Progresul

Bucureștiul se pregătește pentru o transformare majoră în infrastructura sa de transport public. Extinderea Magistralei 4 de metrou, care va lega Gara de Nord de Gara Progresul, a primit recent avizul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Acest proiect ambițios promite să îmbunătățească semnificativ mobilitatea urbană și să stimuleze dezvoltarea economică în zonele traversate.

În vederea demarării și realizării acestui proiect a fost încheiat un parteneriat între Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Metrorex S.A., Primăria Sectorului 4 al Municipiului București, Primăria Sectorului 5 al Municipiului București și Județul Ilfov – Consiliul Județean, Primăria Sectorului 4 fiind lider de asociere. Procedura de atribuire privind extinderea rețelei de metrou Magistrala 4 de metrou, secțiunea Gara de Nord – Gara Progresul se află în acest moment în faza de evaluare a ofertelor„, a declarat Mariana Miclăuș, directorul general Metrorex.

Detalii tehnice ale proiectului

Noua secțiune a Magistralei 4 va avea o lungime de 11,94 km, dintre care 10,84 km vor fi destinați transportului de călători, iar 1,1 km vor servi drept legătură cu depoul suprateran Progresul. Traseul include 13 stații noi, menite să deservească atât zone rezidențiale, cât și puncte de interes major din capitală. Lista stațiilor este următoarea:

  • Știrbei Vodă
  • Bogdan Petriceicu Hașdeu
  • Uranus
  • George Rozorea
  • Chirigiu
  • Filaret
  • Eroii Revoluției 2
  • George Bacovia
  • Toporași
  • Nicolae Cajal
  • Luică
  • Giurgiului
  • Progresul

Această extindere va facilita conexiuni directe între nord-vestul și sudul Bucureștiului, permițând călătorilor să traverseze orașul fără a schimba liniile de metrou la nodurile aglomerate precum Piața Victoriei sau Basarab.

Impactul asupra mobilității și economiei locale

Implementarea noii magistrale este estimată la un cost de aproximativ 3,5 miliarde de euro. Pe lângă reducerea congestionării traficului rutier, proiectul este așteptat să aducă beneficii economice semnificative, în special în zonele din sudul capitalei. Accesul îmbunătățit la transportul public poate stimula investițiile, poate crește valoarea proprietăților imobiliare și poate crea noi oportunități de afaceri în cartierele deservite de noile stații.

Stadiul actual al proiectului

În prezent, proiectul se află în faza de evaluare a ofertelor pentru atribuirea contractului de execuție. Conform declarațiilor oficiale, se preconizează că lucrările de construcție vor începe în toamna anului viitor. Cu toate acestea, succesul și calendarul implementării depind de o coordonare eficientă între autoritățile implicate și de asigurarea finanțării necesare.

Un pas normal, un pas așteptat

Extinderea Magistralei 4 reprezintă un pas esențial în modernizarea infrastructurii de transport a Bucureștiului, având potențialul de a transforma pozitiv experiența de călătorie a locuitorilor și de a contribui la dezvoltarea urbană sustenabilă.