Gerul reduce drastic autonomia mașinilor electrice, arată un test la Clublui Auto din Germania. Care este modelul care a rezistat fără reîncărcare
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/02/Mercedes-EQS-580-4Matic-27.jpg)
Un test al Clubului Auto German (ADAC) a demonstrat că vremea rece reduce semnificativ autonomia mașinilor electrice, în unele cazuri consumul fiind cu până la 80% mai mare decât valorile oficiale, iar doar un singur model a reușit să parcurgă fără reîncărcare un traseu de 582 km dintre München și Berlin.
Vremea rece poate reduce semnificativ autonomia mașinilor electrice, conform unui test recent realizat de respectatul Club Auto German (ADAC), relatează dpa.
ADAC a testat câtă energie se pierde în timpul unei călătorii simulate pe autostradă, de la München la Berlin, la o temperatură de 0 grade Celsius. Doar una dintre cele 25 de mașini electrice testate a reușit să parcurgă traseul fără a fi nevoie de reîncărcare.
La 18 dintre modelele testate, consumul de energie a fost cu 50% mai mare decât valorile promise în broșurile producătorilor. Pentru modelele Volvo EC40, MG4 și Ford Capri, deviațiile au fost de peste 80%. Modelul Nio ET5 a avut cea mai mică abatere, de 10%, urmat de Porsche Taycan (23%) și Mercedes EQS (25%).
Mercedes EQS, singura mașină electrică ce a parcurs 582 km fără reîncărcare
Mercedes EQS a fost singurul model care a reușit să parcurgă întregul traseu fără oprire pentru reîncărcare, având o autonomie de 600 de kilometri în test, cea mai mare dintre toate. Totuși, la finalul traseului de 582 de kilometri, bateria mai avea doar 18 kilometri autonomie rămasă, ceea ce, conform raportului ADAC, ar fi determinat majoritatea șoferilor să facă o oprire pentru reîncărcare, evitând astfel riscul de a rămâne fără energie.
Autonomiile de 500-700 de kilometri pentru mașinile electrice nu mai sunt neobișnuite, însă valorile prezentate în broșurile oficiale sunt măsurate conform standardului internațional WLTP, în condiții de temperatură optimă. Stilul de condus mixt, cu multe opriri în trafic urban, pe care se bazează acest test, este valabil doar pentru scenariul măsurat.
În condiții diferite, consumul și autonomia variază enorm. În special la viteze mari pe autostradă și temperaturi scăzute, mașinile electrice consumă mai multă energie, iar autonomia scade.
Traseu reprodus în laborator
Pentru simularea testului, traseul dintre München și Berlin pe autostrada A9 a fost înregistrat în timpul unei călătorii reale și apoi reprodus în laborator, incluzând pantele, coborârile și condițiile reale de trafic.
Astfel, toate vehiculele au circulat la aceeași viteză, fără influența traficului, a vântului, a vremii sau a posibilelor ambuteiaje. Testul s-a desfășurat cu o viteză maximă de 130 km/h, s-au respectat limitele de viteză de pe traseu și nu au existat opriri cauzate de trafic. Rezultatul a fost o viteză medie de 111 km/h și un timp total de deplasare de cinci ore și 15 minute.
Lucid Air, Porsche Taycan și alte cinci modele electrice ar fi reușit să finalizeze traseul cu o singură oprire pentru reîncărcare. Nouă vehicule ar fi avut nevoie de două opriri, iar alte opt ar fi necesitat trei opriri pentru a ajunge la destinație.