Sforarul „Vuitton” al Transporturilor și gașca sa de la Aeroportul Otopeni au pus în pericol viețile a peste 100 de călători
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/02/mindrescu.jpg)
Pe Aeroportul Internațional Henri Coandă a avut loc ieri un incident extrem de grav. Viețile a peste 100 de călători au fost puse în pericol de aranjamentele făcute sforarul „Vuiton” al Transporturilor. Este vorba despre secretarul de stat Bogdan Mîndrescu și despre gașca sa de protejați de la Compania Națională Aeroporturi București (CNAB).
Incident extrem de grav trecut pe… mute
Peste 100 de călători erau în aeronava Boeing B737-700, înmatriculată YR-BGG. Aceasta era programată aseară pentru zborurile comerciale TAROM RO 607 (București – Timișoara) și TAROM RO 608 (Timișoara – București). Trebuie spus că a fost implicată într-un incident aeronautic extrem de grav.
Imediat după ce a primit verde pentru zbor, aeronava Boeing 737, din flota Tarom, a fost avariată de niște bucăți de asfalt. Acestea s-au desprins de pe calea de rulare, fapt pentru care fuzelajul avionului a fost avariat.
Astfel a fost pusă în pericol siguranța avionului și, implicit, a pasagerilor și a personalului de bord. Dar cum a fost posibil ca bucățile de asfalt de pe pista de rulare a Aeroportului Henri Coandă să se desprindă ca și cum ai merge pe un câmp arat?
Răspunsul e unul singur și scoate în evidență uriașă caracatiță a intereselor de la CNAB păstorită de sforarul „Vuitton” al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, secretarul de stat Bogdan Mîndrescu.
„Sforarul Vuitton” și gașca au dispus de reparații în loc de investiții
Potrivit informațiilor furnizate pentru PUTEREA de mai mulți băieți cu ochii roată, principala vinovată pentru incidentul de ieri este Maria Dinu „Vrăbiuță”, directoarea de investiții de la CNAB, cea care l-a înlocuit în funcție pe Marius Cociaș, finul sforarului „Vuitton” al Transporturilor.
Sforarul „Vuitton” al Transporturilor, care răspunde și de domeniul aviației, împreună cu Maria Dinu, a renunțat, din anumite interese personale, la programul de investiții prin care se reabilitau căile de rulare, înlocuind aceste investiții cu contracte de reparații.
Cârpeli de 20 de milioane de euro, în loc de piste noi de 4 milioane de euro
Practic, prin aceste contracte de reparații, care costă aproximativ 20 de milioane de euro, pentru o perioadă de 4 ani, infrastructura aeroportuară de la Otopeni se „cârpește” cu plombe de asfalt, în loc să fie refăcute integral pistele de aterizare, la costuri de maximum 4 milioane de euro.
Această „inginerie” se derulează cu știința și complicitatea șefului Serviciului Achiziții de la CNAB, George Niculie, prietenul și protejatul Mariei Dinu, cea care dirijează toate procedurile de achiziții, după… placul Mariei Dinu, dar la ordinul lui George Niculie.
Maria Dinu și George Niculie, „regina” și „regele” investițiilor de la Aeroportul Otopeni
În ultimul raport al Curții de Conturi a României realizat la CNAB s-a consemnat că programul de investiții al CNAB nu a fost realizat conform aprobărilor. Culmea ironiei este că cei responsabili de nerealizarea programului de investiții sunt chiar George Niculie și Maria Dinu.
Sforarul „Vuitton” și directorul Nicolae Stoica – tovărășie periculoasă
Conform reglementărilor în vigoare din aviație, acest incident de aseară trebuia imediat constatat de Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) și deschisă o anchetă pentru stabilirea vinovaților și recuperarea prejudiciului, fiind necesară închiderea de urgență a acelei căi de rulare.
Dar AACR a emis doar recomandări de siguranță pentru CN Aeroporturi București SA, inclusiv măsuri pentru prevenirea apariției obiectelor străine (FOD-uri) pe căile de rulare și notificarea echipajelor de pericolele asociate exfolierii stratului de uzură pe căile de rulare. Și cam atât.
De ce nu s-a dispus închiderea pistei și începerea anchetei? Pentru că AACR este condusă de Nicolae Stoica, prietenul sforarului „Vuitton” al Transporturilor, iar Bogdan Mîndrescu este membru în Consiliul de Administrație de la … AACR.
Adică, o mână spală pe cealaltă, iar ambele, fața lui Mîndrescu și găștile sale de la CNAB și AACR!