Deși conduc piața, autobuzele pe motorină pierd cotă. Cele cu combustibil alternativ câștigă teren
În 2020, 72,9% din toate autobuzele mici și mijlocii (peste 3,5 tone) înregistrate în Uniunea Europeană circulau pe motorină, dar, numărul acestora era în scădere cu aproape 10 puncte procentuale față de 2019. În același timp, vehiculele cu încărcare electrică (ECV) constituiau 6,1 % din totalul înmatriculărilor de autobuze noi anul trecut, iar autobuzele hibride și-au crescut cota de piață de la 5,7% în 2019 la 9,5%. Toate vehiculele cu motor alternativ (APV) combinate au reprezentat mai mult de o treime din piața totală a autobuzelor din UE în 2020.
Vânzările de autobuze pe motorină au scăzut cu 27,1%, până la 20.458 de unități în întreaga Uniune Europeană. Motorina deținea o cotă de piață la nivelul UE de 72,9% în 2020, în scădere de la 82,4% în 2019. Fiecare dintre cele patru piețe majore ale UE a înregistrat pierderi de două cifre anul trecut: Spania (-46,2%), Italia (-26,6%), Franța (-21,9%) și Germania (-15,9%).
În aceeași perioadă, în UE au fost vândute doar șase autobuze pe benzină, toate în Ungaria.
Vehicule cu motor alternativ (APV)
În 2020, înregistrările noilor autobuze cu încărcare electrică din UE au crescut cu 18,4%, de la 1.448 de unități în 2019 la 1.714 de autobuze vândute în 2020, reprezentând o cotă de piață de 6,1%. Cu 446 de autobuze electrice vândute anul trecut, Olanda a fost piața principală pentru aceste vehicule, urmată de Germania (388 de unități) și Polonia (200 de unități). Împreună, aceste trei țări au reprezentat mai mult de 60% din vânzările totale de autobuze cu încărcare electrică în întreaga UE.
Vehiculele electrice hibride (HEV), pe de altă parte, au reprezentat 9,5% din piața autobuzelor din UE în 2020. Înmatriculările autobuzelor hibride au totalizat anul trecut 2.662 de unități, o creștere de 36% față de anul precedent. Germania a reprezentat aproximativ jumătate din vânzările totale, cu 1.243 de unități. În schimb, în 14 țări din UE nu a fost vândut niciun autobuz electric hibrid anul trecut.
11,4% din toate autobuzele noi vândute în Uniunea Europeană în 2020 funcționau cu combustibili alternativi, aproape toți alimentați cu gaze naturale. Franța (+ 71,3%), Suedia (+ 63,4%) și Spania (+ 13,4%) – cele mai mari piețe ale UE pentru aceste vehicule – toate au înregistrat creșteri procentuale de două cifre în 2020. Acest lucru a contribuit la o creștere a vânzărilor de 24,3% regiunea, ajungând la un total de 3.206 autobuze înregistrate anul trecut.