Revine școala online. Când vor învăța copiii de acasă
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/03/24555413-0.jpg)
În urmă cu cinci ani, elevii din România ajungeau să practice școala online din cauza pandemiei. A fost o premieră, dar și o schimbare care a deschis noi orizonturi. De atunci, Ministerul Educației și-a dat seama că poate opta pentru această variantă, mult mai comodă în anumite situații.
În vara acestui an, elevii din școlile desemnate centre de examen pot face școala online, sub forma cursurilor „online asincron”. Ce înseamnă, mai exact? Nu vor fi conectați simultan, ci vor primi sarcini de lucru individuale. Se va întâmpla în perioada 10-16 iunie 2025, când au loc probele scrise ale examenului de Bacalaureat.
Responsabili de întreaga organizare vor fi directorii instituțiilor de învățământ. Ei vor avea sarcina de a asigura „suplinirea cadrelor didactice implicate în comisiile de examen”.
„În conformitate cu prevederile calendarului examenului național de bacalaureat-2025, aprobat prin Ordinul ministrului educației nr. 6.481/30.08.2024, precum și în temeiul prevederilor Ordinului ministerului educației nr. 3.694/01.02.2024, privind structura anului școlar 2024-2025, susținerea probelor scrise ale examenului național de bacalaureat, sesiunea iunie 2025, se desfăşoară în perioada 10-16 iunie 2025.
În vederea desfășurării în bune condiții a procesului educațional în perioada menționată, și în baza prevederilor art. 9 alin. (4), lit. e) și alin. (6) din Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învăţământ (ROFUIP), aprobat prin Ordinul ministrului educației nr. 5.726/2024, la nivelul unităților de învăţământ, desemnate centre de examen sau, după caz, în unitățile de învăţământ care asigură resursele umane în comisiile de examen, la cererea inspectorului școlar general, cu aprobarea Ministerului Educației şi Cercetării, cursurile se pot desfășura în format online asincron în conformitate cu prevederile Metodologiei-cadru de organizare și desfășurare a activităților în sistem online sau hibrid — Anexa 1 la ROFUIP”, este menționat în documentul amintit, conform Edupedu.
„Pentru implementarea eficientă a acestor măsuri, este esențială colaborarea între inspectoratele școlare și conducerile unităților de învăţământ, asigurându-se astfel resursele umane necesare atât pentru desfăşurarea examenului, cât și pentru continuarea activităților didactice curente”, se mai arată în document.