Walmart intră în cursa pentru preluarea TikTok alături de Microsoft

Publicat: 28 aug. 2020, 10:09, de Aurel Drăgan, în TEHNOLOGIE , ? cititori
Walmart intră în cursa pentru preluarea TikTok alături de Microsoft

Achiziția serviciului de video-sharing TikTok de către Microsoft este mai aproape după ce retailerul american Walmart s-a asociat cu gigantul IT pentru preluarea aplicației chineze. Tranzacția, dacă va avea loc, este estimată la o valoare între 20 și 30 miliarde dolari.

Walmart a confirmat pentru postul de televiziune CNBC intenția de a participa alături de Microsoft la preluarea operațiunilor TikTok din Statele Unite, Canada, Australia și Noua Zeelandă. ByteDance, compania care deține aplicația TikTok, nu a anunțat încă un cumpărător, dar se pare că este doar o chestiune de câteva zile.

Walmart a emis un comunicat prin care spune: „Considerăm că o posibilă relație cu TikTok US în parteneriat cu Microsoft ar putea adăuga o funcționalitate cheie și va oferi Walmart un mijloc important pentru deservirea clienților omnichannel. Suntem încrezători că un parteneriat între Walmart şi Microsoft ar îndeplini așteptările utilizatorilor TikTok şi ar răspunde îngrijorărilor guvernului SUA.”

Lupta pentru inovație în tehnologie

TikTok a intrat în vizorul autorităților din SUA ca fiind un serviciu ce răspunde intențiilor de spionaj al autorităților din China și se află pe lista companiilor interzise de la funcționarea în SUA. Compania chineză a decis apoi vânzarea operațiunilor din SUA, Canada, Australia și Noua Zeelandă pentru a evita restricționarea totală a aplicației. ByteDance păstrează controlul asupra celorlalte piețe, cele mai mari fiind China, india și Uniunea Europeană.

Aplicația de video-sharing este foarte populară în rândul adolescenților, care postează clipuri video scurte cu diferite activități. Cu peste 100 de milioane de utilizatori activi lunar, aplicația a crescut cu 800% față de ianuarie 2018.

Walmart și Micrososft nu sunt singurele companii care doresc să achiziționeze TikTok, printre competitori fiind și Oracle. Retailerul încearcă să contracareze competitorii de la Amazon prin lansarea unui program ce va avea showuri de televiziune și filme, denumit Walmart+, iar achiziția TikTok se înscrie în această stratefie de a diversifica activitățile companiei.