Descindere ANPC în zona de catering APACA. Ce nereguli au fost indentificate

Publicat: 12 mart. 2025, 16:12, de Corina Oprea, în ACTUALITATE , ? cititori
Descindere ANPC în zona de catering APACA. Ce nereguli au fost indentificate

Zona APACA, una dintre cele mai mari platforme de catering din București, a fost vizată de o amplă acțiune de control desfășurată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC). Președintele ANPC, Cristian Popescu Piedone, alături de inspectorii instituției, a efectuat verificări la peste 80 de firme care activează în această zonă, scopul fiind acela de a identifica neregulile privind siguranța alimentară și corectitudinea serviciilor oferite consumatorilor.

ANPC lovește din nou

Potrivit surselor din cadrul ANPC, deși nu au fost descoperite probleme majore legate de igienă, inspectorii au constatat o problemă semnificativă: multe dintre porțiile de mâncare livrate către clienți erau sub greutatea menționată în meniuri. Astfel, la cântărirea preparatelor, s-a observat că aproape fiecare porție avea între 20% și 40% mai puțin decât greutatea declarată de furnizori.

Inspectorii ANPC au verificat și livrările efectuate prin platformele de food delivery, oprind numeroase scutere Glovo care transportau mâncare din această zonă. Controlul a confirmat că lipsurile la gramaj nu erau cazuri izolate, ci mai degrabă o practică frecventă în rândul firmelor de catering din APACA.

Autoritățile au anunțat că vor lua măsurile necesare pentru sancționarea firmelor care nu respectă drepturile consumatorilor, însă acțiunea de control este încă în desfășurare. În zilele următoare, ANPC urmează să stabilească ce sancțiuni vor fi aplicate și ce măsuri se vor impune pentru remedierea situației.