Cum se descurcă italienii de la WeBuild pe șantierul secțiunii Cornetu – Țigveni a A1 Sibiu – Pitești (VIDEO)
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/03/Screenshot-2025-03-14-210009.png)
A1 Sibiu – Pitești, autostrada care traversează Carpații, va avea în acest an încă un lot gata integral. Este vorba de Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești (30,35 km), deschisă parțial în decembrie 2024 pe o porțiune de 15,7 km, între Pitești și Nod Băiculești. Antreprenorul s-a mutat apoi și pe secțiunea 3 a A1, Cornetu – Țigveni, unde s-a mobilizat în șantier, în acest moment, cu peste 300 de muncitori și 80 de utilaje, potrivit DRDP Craiova.
Cum se descurcă italienii de la WeBuild pe șantierul secțiunii Cornetu – Țigveni (37,4 km) a A1 Sibiu – Pitești. Potrivit unui video postat de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova, antreprenorul are mobilizate în șantier 5 echipamente de foraj pentru piloții forați, atât la structuri cât și la tunel, și amenajează drumurile tehnologice și platformele pentru foraj.
Secțiunea 3 a A1 Sibiu – Pitești se remarcă prin Tunelul Poiana, al doilea cel mai lung din România care va fi forat pentru o autostradă (după tunelul Meseș – 2,9 km).
Tunelul este format din două galerii cu câte două benzi pe sens:
- galeria de pe calea 1 are o lungime de 1.780 m (sens Sibiu – Pitești);
- galeria de pe calea 2 are o lungime de 1.778,11 m (sens Pitești- Sibiu).
Cele două galerii vor fi forate cu tehnologie TBM.
„Chiar dacă în ultimele zile vremea nu a fost favorabilă executării lucrărilor programate pentru această perioadă, antreprenorul are mobilizate 5 echipamente de foraj pentru piloții forați, atât la structuri cât și la tunel, amenajează drumurile tehnologice și platformele pentru foraj, iar în organizarea de șantier se apropie de finalizare montarea fabricii de prefabricate pentru grinzi și pentru elementele prefabricate ale tunelului. La această oră sunt mobilizați 300 de muncitori și peste 80 de utilaje și echipamente, numărul acestora urmează a crește cu fiecare nou punct de lucru deschis pe șantier“, a anunțat DRDP Craiova.
Cum se descurcă italienii de la WeBuild pe șantierul secțiunii Cornetu – Țigveni a A1 Sibiu – Pitești. Au de realizat 96 de poduri și viaducte
Webuild SpA va avea de executat 53 de structuri, un ecoduct și un tunel cu 2 galerii, fiecare având o lungime de 1,78 km, anunță DRDP Craiova. Pentru execuția acestui lot se vor folosi peste 100 000 tone de armătură metalică, peste 1 milion m³ de beton și vor fi manipulate peste 9 milioane m³ de pământ și aggregate, mai precizează sursa citată.
Contractul aferent secțiunii 3 Cornetu – Țigveni prevede construcția a 37,4 km de autostradă, 96 de poduri și viaducte, un tunel cu o lungime de 1,7 km, care va fi cel mai lung tunel de autostradă din România contractat, un ecoduct în zona localității Călinești, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7, două noduri rutiere – Cornetu și Rudeni, două spații de servicii și un Centru de Întreținere și Coordonare. Antreprenorul care va lucra la secțiunea 3 a A1 Sibiu – Pitești este Asocierea Webuild SPA – Tancrad SRL.
Autostrada Sibiu – Pitești A1 va avea o lungime de 122 de km și este împărțită în 5 secțiuni: Secțiunea 1: Sibiu – Boița (13,17 km), care a fost dată în trafic în decembrie 2022; Secțiunea 2: Boița – Cornetu (31,33 km); Secțiunea 3: Cornetu – Țigveni (37,40 km); Secțiunea 4: Țigveni – Curtea de Argeș (9,86 km); Secțiunea 5: Curtea de Argeș – Pitești (30,35 km). Autostrada Sibiu – Pitești va lega centrul și vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte a Coridorului de Transport IV paneuropean.