FRF a lansat noul echipament al echipei naționale a României

Publicat: 19 mart. 2025, 22:29, de Evelin Ceciu, în SPORT , ? cititori
FRF a lansat noul echipament al echipei naționale a României
FRF prezintă noul echipament al tricolorilor / Foto: frf.ro

FRF a lansat noul echipament al echipei naționale a României înaintea debutului în preliminariile CM–2026, din Canada, Mexic și SUA.

Elementul central al noii colecții este tricoul galben, simbol al tradiției și pasiunii suporterilor români. Inspirat de modelul iconic purtat la World Cup 1994, noul design combină estetica modernă cu puterea simbolică a trecutului. Tricolorul este evidențiat subtil prin dungi laterale, vizibile din orice unghi, amintind că identitatea națională rămâne mereu prezentă, notează gandul.ro.

Pe lângă tricoul galben, colecția include și două echipamente în roșu și albastru. Acestea, pentru prima oară, vor fi diferite ca design față de echipamentul principal. Fiind folosite în deplasare, vor scoate și mai mult în evidență tricolorul.

România va evolua în premieră în noul echipament cu Bosnia-Herțegovina. Partida se va desfășura vineri, de la ora 21:45, pe Arena Națională, în Grupa H a preliminariilor CM 2026, conform FRF.

Designul tricourilor a fost realizat de Jean Popescu, designer român stabilit în Copenhaga. Artistul este pasionat de tricourile de fotbal și de poveștile din spatele lor.

Jean Popescu spune povești folosind imagini și tricouri pentru a conecta tinerii cu istoria fotbalului românesc. În 2020, el a început să scrie articole detaliate despre cultura și tradiția tricourilor.

Designerul Jean Popescu nu este la prima colaborare cu FRF. În 2023, el a realizat fontul dedicat tricourilor, font inspirat din liniile Coloanei Infinitului. Celebra operă a lui Constantin Brâncuși de la Târgu Jiu se află, stilizată, și pe noul echipament al tricolorilor.

„Federația Română de Fotbal anunță lansarea noului echipament al Echipei Naționale, sub conceptul campaniei Tricoul care ne face văzuți. Noul kit marchează începutul unei noi etape pentru Generația de Suflet, cu obiectivul calificării la Campionatul Mondial 2026, într-un moment în care fotbalul românesc se află pe o pantă ascendentă, după o serie de rezultate remarcabile: calificarea la Euro 2024 de pe primul loc în grupă, o evoluție spectaculoasă la turneul final și câștigarea grupei de Liga Națiunilor cu maximum de puncte. Acest echipament spune o poveste despre ce înseamnă să fii român, fie că ești în țară sau în diaspora. Tricolorul devine un pod către rădăcinile noastre culturale, un simbol al mândriei și perseverenței”, menționează frf.ro.