Tranzacție între giganți. Coca Cola HBC a preluat jumătate dintre acțiunile platformei Stockday, dezvoltată de Heineken
Coca-Cola HBC România, liderul industriei locale de băuturi, cu afaceri de peste 2,7 miliarde lei, a preluat jumătate din capitalul social al platformei de comerţ online Stockday, dezvoltată şi deţinută anterior 100% de Heineken România, unul dintre cei mai mari producători de pe piaţa naţională a berii, cu peste 1.100 de angajaţi.
Tranzacţia a primit acordul de la Comisia Europeană, ea fiind depusă spre aprobare în urmă cu mai bine de o lună.
Stockday este o companie care a fost înfiinţată în 2017 şi care în 2019 – ultimul an pentru care există date publice – a avut afaceri de aproape 50 milioane lei, plus 54% față de anul anterior.
Compania operează o platformă online care se adresează revânzătorilor, industriei HoReCa şi comerţului tradiţional, iar în urma tranzacţiei va găzdui şi distribui 40 de mărci de băuturi din portofoliile ambelor companii, precum bere, cidru, băuturi răcoritoare carbonatate, sucuri, apă, energizante, ceaiuri sau cafea în Bucureşti şi în alte opt judeţe.
În urma tranzacției, Coca Cola HBC și Heineken vor controla fiecare jumătate din Stockday. Dezvoltată în 2017 de către Heineken România, platforma Stockday reprezintă un nou tip de route-to-market, online, care răspunde tendinței în creștere de digitalizare a economiei Disponibilă 24/7, platforma online le va oferi clienților beneficii precum: acces direct la peste 40 de mărci de bere, cidru, băuturi răcoritoare carbonatate, sucuri, apă, energizante, ceaiuri, cafea și premium spirits, la campanii și promoții, precum și eficientizarea proceselor end-to-end derulate de clienți..