Mișcare de amploare în retail. Cine va cumpăra zeci de magazine Mega și Profi ?

Publicat: 28 mart. 2025, 08:41, de Alexandru Bogdan Grigoriev, în ECONOMIE , ? cititori
Mișcare de amploare în retail. Cine va cumpăra zeci de magazine Mega și Profi ?
Foto: kvbdesign.co.uk

Peste 80 de magazine Profi și Mega Image au fost scoase la vânzare conform indicațiilor date de Consiliul Concurenței. Aceasta a fost condiția pentru autorizarea preluării Profi de către gigantul olandezo-belgian Ahold Delhaize.

Consiliul Concurenţei a obligat Delhaize să închidă sau să vândă aproximativ 80 de magazine Mega Image sau Profi, după fuziunea dintre cei doi retaileri.

Profi cu Mega Image au împreună circa 2.600 de magazine la nivel naţional. Achiziţia Profi de către grupul Delhaize a fost în valoare de 1,3 mld. euro.

Investitorii interesaţi de cele 87 de magazine Profi şi Mega Image scoase la vânzare de grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize au depus ofertele neangajante, dată limită pentru această etapă în procesul de M&A fiind 19 martie 2025.

Printre cei interesaţi se numără atât grupuri mari, cu vechime în piaţă, precum Carrefour, cât şi nume mai noi, dar tot internaţionale, precum Zabka, spun sursele ZF. Şi unii retaileri autohtoni au depus oferte.

Aproape toate unităţile operează acum sub brandul Profi. Mai mult de jumătate dintre ele sunt amplasate în Bucureşti şi Ilfov. Există, de asemenea, unele şi în judeţele Prahova, Giurgiu sau Dâmboviţa, relativ apropiate de Capitală.

Sunt magazine de mici dimensiuni, dar multe dintre ele sunt bine amplasate. Iar cum astăzi e greu să găseşti spaţii bune în piaţă, e posibil să reprezinte un punct de interes. Totuşi, sunt spaţii mici, pretabile doar pentru proximitate modernă“, scrie Ziarul Financiar.

Deal-ul a fost estimat anterior de ZF la peste 50 mil. euro. Totodată, în raportul Ahold Delhaize privind activitatea grupului în 2024, publicat recent, apar o serie de date referitoare la evaluarea Profi. Apare, printre altele, informaţia privind „activele care urmează a fi vândute“. Acestea sunt eva­luate la 49 milioane euro. Nu există alte detalii.

Jucătorii din piaţă spun că evaluarea acestor magazine scoase la vânzare trebuie să se facă ţinând cont de faptul că sunt spaţii închiriate, nu în proprietate. Aşadar, se cumpără fondul de comerţ şi businessul viitor, nu un imobil. Totuşi, Ahold Delhaize a plătit 1,3 mld. euro când a preluat Profi, o reţea de circa 1.700 de magazine, aproape toate închiriate.