Linie telefonică gratuită pentru persoanele afectate de pandemia de COVID-19

Publicat: 07 apr. 2021, 06:00, de Răzvan Zamfir, în Sănătate , ? cititori
Linie telefonică gratuită pentru persoanele afectate de pandemia de COVID-19
Sursa foto: Pixabay.com

Persoanele care se confruntă cu presiunea cauzată de pandemia de COVID-19 vor beneficia, începând de marţi, de servicii gratuite de sprijin psihologic prin apelarea liniei telefonice cu tarif normal 021.9081.

Peste 40 de psihoterapeuţi voluntari sunt implicaţi în proiectul demarat şi coordonat de Ministerul Sănătăţii, în parteneriat cu Asociaţia de Psihoterapii Cognitive şi Comportamentale (APCCR), Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, prin Clinica Universitară de Psihologie PsyTech, şi Vodafone România.

Psihoterapeuţii implicaţi în proiect vor prelua apelurile, de luni până sâmbătă, în intervalul 12.00 – 20.00, printr-o centrală virtuală – Cloud Voice, oferită gratuit de Vodafone România.

Preşedintele Asociaţiei de Psihoterapii Cognitive şi Comportamentale din România, Anca Dobrean, a subliniat că sănătatea mentală este la fel de importantă ca şi sănătatea fizică, iar COVID-19 reprezintă un factor de stres atât pentru pacienţi, cât şi pentru familiile acestora, pentru personalul medical şi de îngrijire, pentru angajatori şi salariaţi, pentru copii, părinţi, profesori.

„Provocările, dificultăţile şi nesiguranţa asociate ultimului an sunt factori care au activat vulnerabilităţi cu impact direct asupra sănătăţii mentale a populaţiei, rata problemelor emoţionale şi comportamentale fiind în creştere în această perioadă. Impactul problemelor de sănătate mentală asupra modului în care ne desfăşurăm activităţile zilnice, asupra sănătăţii fizice şi asupra stării de bine este major. În acest context, psihoeducaţia şi suportul psihologic sunt esenţiale pentru a-i susţine pe cei în dificultate. În condiţiile în care accesul la serviciile de sănătate mentală este limitat, APCCR, cu sprijinul partenerilor, şi prin cei 40 de voluntari, psihologi cu drept de liberă practică, îşi oferă expertiza în beneficiul comunităţii„, a declarat Dobrean.

Rectorul Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, Daniel David, a amintit că această instituţie de învăţământ superior, prin clinica sa de psihologie şi în colaborare cu o serie de organizaţii profesionale, a oferit un suport constant populaţiei în perioada de pandemie.