România, scoasă de pe lista pentru o uriașă investiție
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/04/Kumho-Vietnam_i.jpg)
Producătorul sud-coreean de anvelope Kumho Tire, subsidiară a conglomeratului chinez Doublestar, intenționează să deschidă prima sa fabrică din Europa în cel mult doi ani. Pe lista țărilor unde va face investiția se află Polonia, Serbia și Portugalia.
Inițial, pe lista producătorului de anvelope se aflau și România (piață pe care își vinde deja produsele) și Turcia. Între timp, aceste două țări au fost date la o parte.
„Acum evaluăm zonele potențiale rămase pentru fabrică”, spune CEO-ul Kumho Tire, Jung Il-taik, citat de de just-auto.com.
Construcția fabricii va începe în acest an. Compania se așteaptă să investească 705 milioane dolari în proiect. Cu o fabrică în Europa, Kumho Tire speră să reducă din costurile de logistică. Compania va putea, de asemenea, să răspundă mai bine cererii de anvelope venite din partea producătorilor de automobile europeni.
Cercetare integrată cu producția
Kumho Tire Company operează în prezent opt unități de producție, în Coreea de Sud, China, Statele Unite și Vietnam. Kumho Tire (cunoscută anterior ca Samyang Tire) a fost operat ca o unitate de afaceri a Grupului Kumho Asiana. Din 2018 este o subsidiară a conglomeratului chinez de anvelope Doublestar.
Produce o gamă completă de anvelope sub mărcile Kumho, Marshal și Zetum, pe care le exportă în întreaga lume, având o rețea globală de organizații de vânzări.
Compania și centre de cercetare – dezvoltare, cel mai mare fiind în Gwangju, Coreea de Sud. Centre sunt și în Akron (Ohio) și Birmingham (Anglia). Acestea deservesc piețele de anvelope din SUA și, respectiv, din Europa. Alte centre de cercetare sunt situate în Buchholz (Germania) și Tianjin (China). În decembrie 2009, Kumho Tire a fost plasată în regim de soluționare a datoriilor, după ce compania-mamă Kumho Asiana Group a fost lovită de o criză de lichiditate în urma preluării Daewoo E&C.
Vizibilitate și în lumea sportului
În iulie 2018, Doublestar a preluat Kumho Tire de la Kumho Asiana Group într-o tranzacție de 607 milioane de dolari, operațiunea oferind Doublestar o participație de 45% și controlul celui de-al doilea producător de anvelope din Coreea de Sud. În 2007, Kumho a devenit partener de platină al clubului de fotbal Manchester United. Compania este clasificată drept sponsor oficial al clubului. Compania sponsorizează, de asemenea, evenimente automobilistice, cum ar fi cursele de Formula 3.
În 2014 a devenit partener al NBA. Kumho Tire este și unul dintre sponsorii campionatului spaniol de fotbal La Liga.