Niciun român în conducerea noii divizii Dacia-Lada a francezilor de la Renault
CEO-ul Renault, Luca de Meo, a combinat Dacia și Lada într-o singură unitate de afaceri, cu scopul de a împărți platformele și, în același timp, de a trece pe segmentul compact mai profitabil. Recent fost numit boardul acesteia, din care nu face parte niciun român, singurul prezent în conducerea Dacia fiind Mihai Bordeanu, numit, începând din 1 ianuarie, în funcţia de Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe şi Country Head Romania.
Mărcile Dacia și Lada au fost puse împreună în planul Renaulution, al lui Luca de Meo, iar acest lucru i-a surprins pe mulți, iar pe unii i-a speriat, teama fiind că Dacia ar putea ajunge să fie subordonată mărcii rusești.
Încă de când Lada a intrat în portofoliul Renault (oficial în 2014) a existat colaborare între mărci și schimb de experiență la toate nivelurile. Mai mult, doi dintre directorii Dacia, Nicolas Maure și Yves Caracatzanis, la încheierea mandatului la Dacia au fost mutați la conducerea Lada.
Ca parte a acestei colaborări, Lada va beneficia de platforma modernă CMF-B care este și pe noile Sandero și Logan și se va găsi pe modele ale mărcii ruse începând cu 2024 când ar trebui să fie lansată o variantă modernă a Lada Niva (model lansat în 1976).
Cine face parte din board-ul Dacia-Lada
- Denis Le Vot, CEO Dacia-LADA,
- Jean-Denis Bigot, VP Calitate;
- Yves Caracatzanis, președinte Avtovaz;
- Laurent David VP Finanțe;
- Christophe Dridi VP Industrie;
- Antoine Gatignol VP Achiziții;
- Pierre Houles VP Digital;
- Lionel Jaillet VP Performanță;
- Tatiana Landisberg VP HR;
- Xavier Martinet SVP marketing, vânzări și operațiuni;
- Alajandro Mesonero VP Design;
- Christian Stein VP Comunicare brand;
- Marc Suss VP inginerie.