Trenuri cu hidrogen în UE? Spaniolii și germanii, sprijiniți de Toyota, spun că da
În UE a fost lansat proiectul FCH2RAIL, careare compania feroviară spaniolă CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) la conducere și un asistent de la Institutul de concepte de vehicule al Centrului Aerospațial German. La începutul acestei săptămâni, Toyota a încheiat un acord pentru a împrumuta noul său pachet hibrid de celule de combustibil cu hidrogen.
Principiul ar fi să se permită locomotivelor să ruleze pe fire electrice acolo unde sunt disponibile și să treacă la combustibilul cu hidrogen de la bord, după cum este necesar.
„În centrul proiectului [FCH2RAIL] există un sistem de acționare hibrid, bi-modal, care combină alimentarea electrică de la linia aeriană cu un„ pachet de alimentare hibrid cu celule de combustibil ”(format din baterii și pile de combustie cu hidrogen) care funcționează independent de linia aeriană ”, explică Toyota.
Toyota explică, de asemenea, modul în care sistemul hibrid e superior atât locomotivelor cu baterii, cât și celor diesel:
„O alternativă sunt trenurile care funcționează doar cu baterii, dar au o autonomie limitată de funcționare (30 până la 70 de kilometri), în funcție de profilul rutei și de temperaturile exterioare. Trenurile diesel actuale au performanțe mai mici în ceea ce privește viteza maximă și accelerația în comparație cu vehiculele alimentate cu motoare electrice de pe liniile aeriene”, continuă Toyota.
Întrebări fără răspuns deocamdată
Noua celulă de combustibil Toytota are un design modular care prevede configurarea atât a utilizării de combustibil cu hidrogen, cât și a bateriei în mai multe moduri. În funcție de tipul de utilizare și de câtă cale ferată electrificată este disponibilă.
O întrebare rămasă fără răspuns este dimensiunea amprentei generală asupra mediului a întreprinderii FCH2RAIL. La aceasta se va răspunde, parțial, atunci când vor apărea primele trenuri cu hodrogen. Proiectul va transforma unul dintre trenurile electrice existente CIVIA ale CAF pentru a găzdui pachetul hibrid de celule de combustibil cu hidrogen, iar probele vor avea loc pe șine în Spania și Portugalia.
Posibilitatea de a folosi căldura reziduală din celulele de combustibil pentru încălzire și aer condiționat va ajuta la creșterea protecției mediului.
Hidrogen verde?
Hidrogenul este un combustibil cu emisii zero atunci când este utilizat într-o celulă de combustibil pentru a genera electricitate, dar în prezent aproape toată producția globală de hidrogen provine din gaze naturale.
Dar, un nou raport al BloombergNEF indică o cale pentru accelerarea hidrogenului verde, iar Institutul de cercetare în hidrogen al Centrului Național de Hidrogeno (CNH) din Spania supraveghează construcția unei stații de alimentare cu hidrogen pentru prototipul hibrid CAF.
CNH și-a asumat un angajament clar în favoarea sustenabilității pentru celula de combustibil cu hidrogen din viitor.
„Producția de hidrogen curat din surse regenerabile este cel mai critic, esențial aspect atunci când se consideră hidrogenul ca sistem de stocare a energiei, în special prin electroliza apei, atât la temperaturi scăzute (alcaline, PEM), cât și la temperaturi ridicate (oxid solid)”, subliniază CNH.