Aeroportul din Satu Mare, dotat cu o soluție digitală de afișaj a informațiilor pentru pasageri

Publicat: 27 apr. 2021, 19:30, de Răzvan Zamfir, în Turism , ? cititori
Aeroportul din Satu Mare, dotat cu o soluție digitală de afișaj a informațiilor pentru pasageri

Aeroportul din Satu Mare, inaugurat în 1936, folosește începând din această lună o soluție digitală de afișaj a informațiilor pentru pasageri, creată la Cluj-Napoca în birourile companiei AirportLabs. Aplicația VisionAir FIDS (Flight Information Display System) este o soluție cloud care asigură comunicarea cu pasagerii în interiorul aeroporturilor prin intermediul ecranelor și este folosită în prezent de o serie de mari aeroporturi internaționale din lume: Dubai, Heathrow, Gatwick, Stansted, Manchester, Belfast sau Edinburgh. VisionAirFIDS rulează și la aeroportul internațional din Cluj-Napoca, începând din august 2020.

La 83 de ani de la primul zbor operat pe ruta Cluj Napoca – Satu Mare – Oradea – Cluj Napoca, o companie de tehnologie românească din Cluj oferă aeroportului din Satu Mare cel mai modern produs software pentru eficientizarea comunicării și creșterea calității experienței oferite pasagerilor. Deși este un aeroport de dimensiuni reduse, din Satu Mare se poate zbura spre Londra și București, iar din luna mai 2021 către Paris și Frankfurt. În ultimii trei ani, aproape 200.000 de pasageri au tranzitat aeroportul, cu un număr maxim de 85.171 pasageri în anul 2019, înainte de pandemie.

Pandemia a accentuat necesitatea digitalizării

”Marele avantaj al VisionAir este dat de interfața foarte accesibilă și ușoară, care ne ajută să comunicăm rapid orice informație către pasageri, prin ecranele din aeroport. Sutele de pasageri care trec prin aeroport vor fi informați în timp real de statusul zborului lor, vor putea să își planifice mult mai bine timpul de așteptare în zona publică și vor putea să aibă acces la serviciile conexe pe care le găsesc în aeroport. Avantajul va fi foarte mare și pentru noi, ca aeroport, pentru că ecranele vor putea afișa, pe lângă detalii legate de zboruri, și alte informații, știri sau chiar publicitate, care va genera venituri”, spune Mihai Pătrașcu, directorul aeroportului din Satu Mare.

Pandemia COVID-19 a accentuat nevoia de digitalizare, iar pentru ca aeroporturile să își optimizeze operațiunile și costurile este important ca soluțiile alese să fie rapide, ușor de folosit, sigure și compatibile cu celelalte soluții tehnice indispensabile desfășurării activității lor. AirportLabs oferă tuturor aeroporturilor din România, pe perioadă nedeterminată și fără costuri, acces la produsele sale digitale, pentru a încuraja procesul de modernizare, digitalizare și eficientizare.

Pe lângă VisionAir, compania AirportLabs a dezvoltat alte nouă produse de management digital al operațiunilor aeroportuare, care funcționează deja de câțiva ani în aeroporturi  internaționale,precum Dubai, Londra (Heathrow, Gatwick, Stansted, Luton), Manchester, Amsterdam, Frankfurt, Munchen, Riyadh, Milano, Copenhaga, Bruxelles, sau Bangalore.