Cine decide intrarea în șomaj tehnic a angajaților de la aeroporturile Otopeni si Băneasa
În luna ianuarie, actualul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă a zburat dintr-o mișcare conducerea Companiei Aeroporturi București, numită de PNL si a înlocuit-o cu una nouă.
Pe principiul „cum e turcu și pistolu”, noua conducere a fost aleasă după chipul și asemănarea ministrului USR, Cătălin Drula. Practic, oamenii impuși de acesta nu au calificare în transporturi, dar în schimb au interese stranii și foarte mulți bani în conturi. Gurile rele spun că singurul scop al acestei conduceri este de fapt dărâmarea uneia dintre puținele companii de stat profitabile.
În Consiliul de Administrație au fost numiți, temporar, și fără un plan real de administrare, oameni apropiați de același Cătălin Drulă, care nu au nicio legătură cu aviația sau, măcar, cu transporturile.
Astfel, președinte al CA, cu o indemnizație lunară fixă de 12.656 lei, este Țâncu Florin Cristinel, care, conform CV-ului public, a absolvit Facultatea de Tehnologie a Construcțiilor de Mașini.
Tot conform cv-ului, aflăm că a fost administrator al unor firmulițe, printre care se numără câteva agenții de turism. Din documentul respectiv nu aflăm însă cu ce s-a ocupat între 1994, când a absolvit facultatea, și 2004, când apare ca „membru BD Radius Travel”.
În declarația de avere, Țâncu are depozite bancare de aproape 600.000 euro, bijuterii și colecții de artă de 100.000 euro, mașini de 200.000 euro și aproape 15.000 mp de teren în București, llfov și Prahova. Din declarația de interese mai aflăm că acesta deține inclusiv participații la City Insurance și Waco Travel, de peste 40.000 euro.
Mircea Cosmin, un alt membru al CA, deține 3 terenuri, 3 apartamente, o casă și un spațiu comercial, 3 autoturisme, o rulotă și depozite în conturi in valoare de aproape 60.000 euro.
Popescu Mugur Nicolae are 2 apartamente, o casă, o casă de vacantă, terenuri in București și Ilfov, depozite în conturi de aproape 500.000 euro, păstrați în diferite monede, titluri de participare (acțiuni, obligațiuni), în 39 de companii multinaționale și un venit lunar de aproape 7.000 de euro, ca director la BCR Pensii.
Preda Adrian Emil este pilot al companiei Tarom, de unde încasează cam 3.000 euro pe lună salariu, are o casa, un apartament și două terenuri în Ilfov.
Zevedei Eduard are 5 apartamente în București și unul în judetul Constanța.
Din această trecere în revistă, constatam că niște oameni care dețin numeroase proprietăți, conturi de sute de mii de euro, acțiuni la multinaționale și mașini scumpe sunt cei care decid că angajații care trăiesc doar din salariu, fără acțiuni, moșteniri sau terenuri, trebuie să intre în șomaj.
Te-ai aștepta ca niște oameni de genul acesta să înțeleagă mecanismele economice și să vină cu un plan realist și eficient pentru funcționarea Companiei de Aeroporturi București și după ce trece pandemia.
Dar se pare că de fapt conducerea adusă de Cătălin Drulă la CNAB, nu înțelege sau se face că nu înțelege cum funcționează economia reală. Asta ar fi o posibila explicație pentru modul simplist în care au decis să rezolve o dificultate temporară a celor două aeroporturi bucureștene prin trimiterea în șomaj tehnic a angajaților.
Din Consiliul de Administrație fac parte încă doi membri. Unul este actualul Director General al CNAB, iar celălalt este reprezentantul Fondului Proprietatea. Nici cei doi nu pare că au vreun plan concret pentru CNAB.
În schimb, toata această pleiadă de „specialiști” și „manageri de succes”, produc cheltuieli pentru beneficiul lor. Deși invocă situația financiară precară a Companiei, toți acești angajați de lux își încasează lunar salariile și indemnizațiile, fără nici un pic de jenă.
Ca atare, Compania Aeroporturi București le plătește lunar aproximativ 25.000 euro, iar de la instalarea lor, din luna februarie până în prezent, Compania a cheltuit aproximativ 100.000 euro. Cu banii ăștia s-ar fi putut face investiții, iar salariații care muncesc efectiv, ar fi putut să fie susținuți.
Ne amintim cum actualul ministru USR al transporturilor spunea sus și tare că noua conducere formată din adevărați profesioniști va prezenta un plan serios de administrare.
Din păcate, noua conducere nu pare să aibă vreo legătură cu profesionismul, iar tot ce au putut să producă până acum sunt pagube și costuri suplimentare pentru Companie. Fără calificare sau experiență în aviație, aceștia nu înțeleg nici măcar conținutul materialelor care li se prezintă spre aprobare, nu știu să formuleze hotărâri de consiliu de administrație, nu își cunosc atribuțiile și limitele legale. În schimb, sunt informații că fac presiuni asupra salariaților și recurg la amenințări sau șantaj.
Este foarte posibil, spun unii, ca de fapt planul ascuns al acestor „lumini” ale managementului să fie falimentarea treptată a principalului aeroport al României și după aia vânzarea lui pe nimic. Să sperăm totuși că la un moment dat cineva o să pună piciorul în prag.