Dani Mocanu, condamnat la 6 luni închisoare cu executare pentru o manea. Videoclipul are 22 de milioane de vizualizări
Manelistul Dani Mocanu a fost condamnat de Judecătoria Piteşti la şase luni de închisoare cu executare într-un dosar în care este acuzat că a lansat în aprilie 2019 un videoclip pe canalul YouTube în care incita la ură împotriva femeilor. Înregistrarea este în continuare pe platformă și are peste 22 de milioane de vizualizări.
Decizia este motivată prin faptul că manelistul era deja sub supraveghere judiciară în momentul în care a produs noua infracțiune.
„Condamnă pe inculpatul M.D. la pedeapsa de 250 de zile amendă penală, pentru săvârşirea infracţiunii de incitare la ură sau discriminare, cuantumul unei zile amendă fiind de 60 lei, în total 15.000 de lei. Constată că infracţiunea pentru care inculpatul a fost condamnat prin prezenta a fost comisă în timpul termenului de supraveghere stabilit prin S.P. nr. x Judecătoriei Piteşti, astfel cum a fost modificată prin D.P. nr. x a Curţii de Apel Piteşti, revocă amânarea aplicării pedepsei de 6 luni închisoare, aplică inculpatului această pedeapsă şi dispune executarea ei.
Contopeşte pedeapsa amenzii aplicată prin prezenta cu pedeapsa de 6 luni închisoare, urmând ca inculpatul să execute pedeapsa închisorii de 6 luni, precum şi pedeapsa amenzii în întregime, în total o pedeapsă rezultantă de 6 luni închisoare şi amenda în cuantum de 15.000 lei (250 de zile amendă). În baza art. 88 alin. 3 C.pen, pedeapsa închisorii se va executa în stare de detenţie”, se arată în minuta deciziei, conform Agerpres.
De asemenea, instanţa a obligat YouTube să retragă/înlăture videoclipul „Curwa” (Official Video) Hit 2019, precum şi toate videoclipurile conexe.
Decizia nu este definitivă.
Potrivit procurorilor Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 1, în data de 27.04.2019, Dani Mocanu a încărcat pe platforma online YouTube un videoclip filmat şi montat anterior, prin intermediul căruia a instigat publicul larg la ură şi discriminare împotriva femeilor.
„La finalul lunii noiembrie 2019, videoclipul înregistra peste 18 milioane de vizualizări şi a generat venituri de aproximativ 34.000 USD, ce au constat în drepturi de publicitate aferente videoclipului”, menţionează anchetatorii.