Daimler Trucks și Volvo vor să reducă de 5-6 ori costul celulelor de combustibil cu hidrogen până în 2027
Daimler Trucks și Volvo AB auanunțat că își propun împreună să reducă costurile celulelor de combustibil cu hidrogen cu un factor de cinci sau șase până în 2027, deoarece încearcă să facă tehnologia cu emisii zero viabilă comercial pentru transportul pe distanțe lungi .
Dar chiar și așa, Martin Daum, șeful unității de camioane Daimler AG, a declarat că nu vede camioane alimentate cu hidrogen. atingând paritatea costurilor cu modelele diesel timp de cel puțin 15 ani.
Producătorii germani și suedezi de camioane mari pentru transportul mărfurilor spun că vor începe să producă pile de combustibil cu hidrogen în Europa în 2025 și au solicitat politici ale UE care să contribuie la construirea infrastructurii de alimentare și să ofere subvenții și scutiri de taxe pentru a face camioanele cu hidrogen accesibile pentru clienții care doresc modele cu emisii zero.
Nu putem salva planeta dacă suntem în faliment
„Nu putem salva planeta dacă suntem în faliment”, a spus Daum pentru Reuters. „Trebuie să ne acoperim costurile și investițiile, iar clienții noștri trebuie să își acopere costurile și investițiile. În cele din urmă, este treaba politicienilor să o echilibreze pentru că altfel clienții noștri nu o pot rula„, a adăugat el.
În afară de joint-venture, cele două companii rămân concurente. Ambii speră să testeze camioane cu celule de combustibil în aproximativ trei ani și să înceapă producția de masă a camioanelor în a doua jumătate a acestui deceniu.
„Este important pentru noi să punem un băț în pământ acum, să fim transparenți în ceea ce privește programul de timp … și sperăm că alții își vor da partea”, a spus Martin Lundstedt, CEO al Volvo.
Dar bateriile vehiculelor electrice sunt foarte grele, iar celulele de combustibil cu hidrogen sunt văzute ca o soluție mai bună cu emisii zero pentru transportul pe distanțe lungi. Celulele cu combustibil produc electricitate din hidrogen, și emit doar apă. Cei doi producători de camioane au solicitat construirea a aproximativ 300 de stații de alimentare cu hidrogen adecvate vehiculelor grele din Europa până în 2025 și aproximativ 1.000 de stații până în 2030.
Adina Vălean: UE va sprijini această industrie
De altfel, comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, a declarat că în această vară comisia va propune o directivă revizuită privind combustibilii alternativi. Ea a spus că acest lucru „va include cerințe obligatorii pentru desfășurarea infrastructurii de alimentare cu hidrogen … și sprijin financiar va fi disponibil acolo unde este necesar”.
Producătorul auto Stellantis a anunțat, la rândul său, că va începe livrarea în Europa a primelor sale autoutilitare de dimensiuni medii alimentate cu pile de combustie cu hidrogen până la sfârșitul anului 2021. Potrivit companiei, Germania avea 90 de stații de hidrogen, iar Franța avea 25 – o mică parte din miile de stații de benzină disponibile astăzi pentru vehiculele cu combustibili fosili.