Mercedes-Benz a prezentat noua Clasă S
Divizia Mercedes-Benz a grupului Daimler a prezentat în urmă cu câteva minute noua Clasă S, vehiculul cu cea mai mare marjă de profit din întreaga gamă a producătorului.
Daimler și-a obișnuit clienții și acționarii cu lansarea unei noi versiuni a vârfului de gamă Clasa S la fiecare șapte ani. Asta se întâmplă de decenii. Totuși, prezentarea Mercedes-Benz Clasa S din 2020 este mai importantă pentru companie decât oricând.
Confruntat ca și alte mari companii auto, cu un recul al vânzărilor și cu o dezechilibrare a balanței financiare, grupul Daimler trebuie să folosească noua Clasă S pentru a estompa pierderile cauzate de pandemie și de trecerea accelerată la mașinile electrice.
„Clasa S este un important vector de imagine și, măsurat în funcție de marjă, cea mai mare sursă de profit”, a declarat pentru Reuters Frank Schwope, analist la Norddeutsche Landesbank.
Și când poate fi mai importantă o creșterea profitului decât într-o perioadă care, conform lui Ola Kaellenius, CEO al Daimler, este marcată de o scădere a veniturilor cu 30% și de pierdere înainte de dobânzi și impozitare de 1,68 miliarde de euro. Asta doar în al doilea trimestru al acestui an.
Mai mult chiar, Daniel Schwarz, analist auto la Bank Mainfirst, consideră că Mercedes-Benz ar putea vinde 95.000 de unități Clasa S în 2021. Având în vedere prețul mediu estimat la 100.000 de euro pe unitate, asta ar însemna o contribuție de două miliarde de euro la profiturile companiei.
Estimarea analistului are la bază faptul că, deși Daimler nu a detaliat niciodată rentabilitatea fiecărui model, în cazul Mercedes-Benz Clasa S, marja ar trebui să se situeze în jurul a 15% – 20%.
Prezentarea de astăzi a noului Mercedes-Benz Clasa S este și un preambul al anunțatei premiere mondiale a unei versiuni electrice denumită EQS în 2021.
Până la prezentarea lui EQS, Daimler a anunțat tot astăzi că port-drapelul Mercedes-Benz Clasa S este produs la noua uzină de la Sindelfingen, o unitate de producție care a costat 730 de milioane de euro. În această uzină modernă lucrează circa 1.500 de angajați care vor avea, conform oficialilor Daimler o productivitate îmbunătățită cu 25%.