Saint Gobain a semnat un acord pentru preluarea Duraziv de la antreprenorul Daniel Guzu
Francezii de la Saint-Gobain, una dintre cele mai vechi companii încă active, fondată acum peste 350 de ani, a încheiat un acord pentru achiziționarea grupului Duraziv din România, specializat în producția de adezivi, mortare, tencuieli, tencuieli decorative, vopsele şi profile metalice.
Prezentă pe piața materialelor de construcții din România de 18 ani, Duraziv s-a dezvoltat semnificativ în ultimii ani, atingând o cifră de afaceri de peste 30 de milioane euro în 2020. În cadrul Grupului își desfășoară activitatea aproximativ 200 de angajați.
Următorul pas ar fi obţinerea aprobării de la Consiliul Concurenţei.
Ar fi a doua tranzacție majoră din domeniul materialelor de construcții, după ce elveţienii de la Sika au cumpărat în 2019 Adeplast cu 100 milioane euro de la familia Bărbuţ. Antreprenorul nu e la prima vânzare, în 2009, a vândut businessul cu vopsele Fabryo – denumit atunci Guzu Chim – către fondul de investiţii Oresa Ventures, care a vândut mai departe compania în 2018 olandezilor de la Akzo Nobel.
„Ne bucurăm că ne alăturăm grupului Saint-Gobain, o companie cu prestigiu în domeniul materialelor de construcții. Avem o cultură organizațională compatibilă cu cea a grupului Saint-Gobain, bazată pe pasiune şi angajament, o cultură orientată către inovații, grijă față de mediul înconjurător și satisfacția clienților. În această nouă etapă, vom continua să ne dezvoltăm împreună și să proiectăm materiale de cea mai înaltă calitate”, spune Daniel Guzu, Director General al Grupului Duraziv.
Duraziv, peste 200 de angajați
În ultimii doi ani, Duraziv care are peste 200 de angajaţi, a investit circa 2 milioane de euro într-o hală nouă de profiluri metalice, dar şi în modernizarea utilajelor şi creşterea productivităţii. Fabrica de profiluri metalice a fost mutată pe un teren adiacent celui pe care se afla anterior, în Popeşti-Leordeni, într-o clădire nouă.
Pe lângă Duraziv, Daniel Guzu mai deţine afaceri precum producția de sucuri de fructe sub brandul „Ana are“, vinurile Casa Panciu, iar din 2019 are şi un hotel, în podgoria pe care o are în în comuna Țifeşti, din judeţul Vrancea, .
Saint-Gobain acoperă multe segmente ale pieţei de materiale de construcţii. Grupul s-a extins atât direct, cât şi prin achiziţii, în România cumpărând Pietta Glass Working, o fabrică de sticlă din Vălenii de Munte cu afaceri de 20 de milioane de euro, dar şi un producător de materiale din Ploieşti. Astfel, în cazul ambelor grupuri, o achiziţie nu ar fi o premieră şi ar ajuta la dezvoltarea operaţiunilor din România.