BMW susține că peste 50% dintre mașinile vândute de companie până în 2030 vor fi electrice
Deși până acum nu a anunțat o țintă în cazul vânzării de mașini electrice, BMW Group și-a anunțat intenția de a evita emisii de peste 200 de milioane de tone de CO2 până în 2030. De asemenea, compania mizează ca până în același an să aibă jumătate dintre vânzări acoperite de mașinile electrice.
Pentru a realiza economiile anunțate de 200 de milioane de tone de CO2, compania vrea să reducă amprenta de CO2 a vehiculelor sale pe parcursul întregului ciclu de viață, de la extracția și producția materiei prime până la faza de utilizare și reciclarea la sfârșitul ciclului de viață.
O componentă importantă este mixul vehiculelor vândute. Pe baza așteptărilor sale actuale de pe piață, BMW Group se așteaptă ca cel puțin 50% din vânzările sale globale să fie compuse din vehicule complet electrice până în 2030. Adică, în următorii zece ani, un total de aproximativ zece milioane de BEV vor fi puse pe drum.
În schimb, BMW va comercializa doarmașinile căutate în cazul celor cu ardere internă, potrivit CEO-ului Oliver Zipse. El a spus la AGA că aproximativ jumătate din variantele de propulsie de azi nu vor mai exista până în 2025.
BMW și-a întărit obiectivele electrice atunci când și-a prezentat cifrele de afaceri pentru 2020. Marca Mini aparținând producătorului auto din München urmează să atingă o cotă BEV de cel puțin 50% încă din 2027, iar Mini va fi apoi complet electrică de la „începutul anilor 2030”. „2023 este un punct important pentru noi: 13 modele electronice pure vor fi apoi pe drum. Nu numai numărul este un criteriu pentru noi. De asemenea, lățimea portofoliului”, spune Zipse.
BMW Group spune că va scoate mai multe mașini electrice de la Mini și BMW și că acestea vor deveni și mai curate. Acestea, ar trebui să reducă amprenta de CO2 a sistemului de stocare de înaltă tensiune la mai puțin de jumătate în comparație cu valorile de bază ale tehnologiei actuale.