De ce nu au succes mașinile electrice în SUA
Pentru a stimula cumpărarea mașinilor electrice în Statele Unite, unde interesul clienților este mai degrabă moderat, operatorii se bazează tot mai mult pe rețeaua de stații de încărcare.
Americanii se tem că aceste mașini riscă să rămână în pană des din cauza bateriilor care se descarcă rapid, iar președintele Joe Biden a anunțat că prioritară va fi construirea a 500 de mii 000 de noi stații de încărcare la nivel național.
În New Jersey, unde, la fel ca în alte multe state americane, mașina este cel mai important accesoriu, autoritățile au alocat recent 5,4 milioane de dolari pentru a construi puncte de încărcare electrică în 27 de locuri cu trafic intens, cum ar fi malluri și stații service.
O problemă este că deși sunt esențiale pentru a accelera tranziția spre folosirea doar a mașinilor bazate pe electricitate, aceste terminale publice nu vor fi utilizate prea mult, întrucât, pentru a le încărca, șoferii își conectează de obicei mașinile acasă sau la locul de muncă.
Oamenii nu vor să se despartă de mașinile lor
„Stațiile publice sunt menite pentru alimentarea ocazională”, spune Peg Hanna, manager al serviciilor de protecție a mediului din New Jersey, potrivit RFI.
Ben Rich mărturisește că de obicei își încarcă automobilul Tesla acasă, și că folosește terminale publice doar atunci când călătorește.
Cu toate acestea, profesorul de fizică și științe ale mediului din Montclair, New Jersey susține inițiativa notând că „Oamenii trebuie să știe că își pot reîncărca oricând vehiculul dacă au nevoie, în caz contrar, nu vor dori să se despartă de mașinile lor pe bază de combustibil”.