Întoarcerea elevilor la școală nu este simplă. Ce spun psihologii
Majoritatea elevilor s-au întors la şcoală, în format fizic, dar nu este deloc o întoarcere simplă, potrivit psihologilor. Specialiștii spun că este vorba despre aşa-numita acomodare emoţională.
Mulți părinți s-au plâns de calitatea școlii online în această perioadă, dar și de lipsa interacțiunii dintre copii și colegii lor. Pe forumurile virtuale au apărut multe mesaje în care părinții constată schimbări de comportamente ale copiilor. Iată un exemplu de pe forumul La Primul Adolescent:
”A început să fie foarte dezorganizată. Niciodată nu a fost genul de copil ordonat, dar acum camera este un dezastru, haine și tot felul de lucruri curate și murdare aruncate peste tot, cărți, caiete pe jos, pe unde apuca, farfurii murdare, ambalaje, praf nu mai zic. Legat de școală au scăzut notele la anumite materii, iar la celelalte a luat note mari copiind (am prins-o)”. Alți părinți se plâng de tristețea copiilor sau de dorul pe care aceștia l-au avut de colegi.
Ce pot face profesorii şi părinţii
Psihologul Domnica Petrovai, invitată la emisiunea Piaţa Victoriei de la Radio Europa FM, a vorbit despre ce pot face profesorii şi părinţii pentru a uşura revenirea copiilor la şcoală.
”Recuperarea ar însemna o atenție aparte acum pentru mișcare, somn, hidratare, nutriție, și toate resursele care îi ajută să se reconecteze pentru că doar așa își vor putea descărca stresul acumulat în următoarea perioadă, așa că le-aș recomanda profesorilor să dea spațiu copiilor să facă mișcare, să dea spațiu copiilor să se readapteze în ritmul lor, fără presiune”, a spus psihologul.
O etapă importantă a întoarcerii la şcoală este şi readaptarea la testările faţă-n faţă a spus tot la emisiunea menționată și psihoterapeutul Diana Stănculeanu.