Ford lucrează la două platforme pentru mașini electrice, una pentru camioane și SUV-uri, cealaltă pentru autoturisme
Ford Motor va anunța azi că dezvoltă două platforme dedicate vehiculelor complet electrice, una pentru camioane și SUV-uri de dimensiuni mari, cealaltă pentru autoturisme și SUV-uri mai mici, ca parte a strategiei de a prinde General Motors Co, Volkswagen AG și Tesla Inc în cursa globală de electrificare auto, au spus surse familiare cu planurile Ford.
Platformele pentru toate vehiculele electrice fac parte dintr-un plan multianual, de mai multe miliarde de dolari, pe care producătorul de automobile american îl va prezenta investitorilor la Ziua piețelor de capital într-un eveniment online, potrivit Reuters.
Platformele dedicate vor oferi Ford arhitecturi comune – inclusiv componente comune ale șasiului, motoare electrice și baterii – pe care să se bazeze multe dintre viitoarele sale vehicule electrice. Acest lucru îi va permite să simplifice și să reducă cheltuielile pentru orice, de la logistică la producție, pe măsură ce trece de la o gamă globală de produse cu combustibili fosili.
La evenimentul pentru investitori, compania va oferi, de asemenea, mai multe detalii cu privire la strategia sa de baterii pentru distanțe lungi, inclusiv un joint-venture de baterii anunțat recent cu SK Innovation din Coreea.
Investiții de 22 miliarde de dolari
Ford a declarat anterior că va cheltui 22 de miliarde de dolari până în 2025 pentru electrificarea multor vehicule din America, Europa și China. Sursele au declarat că Ford intenționează să lanseze cel puțin nouă mașini electrice și SUV-uri bazate pe mașini și cel puțin trei camioane electrice, camionete și SUV-uri mai mari, inclusiv edițiile de generația a doua a Ford F-150 Lightning și Mustang Mach-E la mijlocul acestui deceniu.
Rivalii tradiționali ai Ford au avansat rapid, atât VW cât și GM angajând zeci de miliarde de dolari să-și electrifice flotele pe aceleași piețe ca Ford, dar cu calendare mai agresive. VW și GM vor avea fiecare cel puțin două platforme EV dedicate, pe care se vor baza multe dintre viitoarele lor vehicule.
VW a lansat anul trecut în Europa primul vehicul electric nou, ID.3, în timp ce GM va începe să construiască noul său pickup Hummer EV mai târziu în acest an în Statele Unite. Ford a lansat la începutul acestui an Mustang Mach-E, un crossover electric construit pe o nouă platformă dedicată cu denumirea internă GE.
O nouă platformă în 2023
O versiune mai nouă a acestei platforme, desemnată GE2, va debuta la mijlocul anului 2023, sprijinind noile SUV-uri Ford și Lincoln, potrivit Sam Fiorani, șeful prognozelor globale la AutoForecast Solutions. Aceeași platformă va fi folosită în cele din urmă ca bază pentru Mustang coupe și Mach-E.
Ford va folosi o a doua platformă de autoturisme – o versiune a arhitecturii MEB a Volkswagen – în Europa pentru cel puțin două modele noi începând cu 2023. În februarie, Ford a declarat că gama sa europeană va fi complet electrică până în 2030.
De asemenea, prima generație Lightning, care debutează în primăvara anului viitor, folosește o platformă care este puternic derivată din standardul F-150. De asemenea, Ford ar putea utiliza noua platformă TE1 pentru versiunile electrice ale SUV-urilor Lincoln Navigator și Ford Expedition.
În plus, se așteaptă ca Ford să obțină un nou vehicul electric, posibil un pickup de dimensiuni medii, care să se bazeze pe o platformă de la startup-ul EV Rivian, în care Ford este investitor.