Renault, acuzat de înșelăciune, pe model Volkswagen. La mijloc, tot emisiile motoarelor diesel
Anchetatorii francezi au acuzat Renault că a recurs la înșelaciune în ceea ce privește emisiile motoarelor diesel, din cauza scandalului care a izbucnit atunci când Volkswagen a recunoscut că a făcut teste false în urmă cu aproape șase ani.
Renault trebuie să efectueze o plată de 20 milioane euro și să ofere o garanție bancară de 60 milioane euro pentru a acoperi eventualele daune, amenzi și despăgubiri pentru pierderi, a declarat compania marți seară.
„Renault neagă să fi comis vreo infracțiune și amintește că vehiculele sale nu sunt echipate cu niciun software care ar modifica dispozitivele de control al poluării”, a transmis compania, adăugând că „a respectat întotdeauna reglementările franceze și europene”.
Acuzațiile provin dintr-o anchetă judiciară deschisă la începutul anului 2017, la câteva zile după ce VW a soluționat plângeri penale și civile cu SUA, pledând vinovat de conspirație pentru fraudarea guvernului și obstrucționarea justiției. Renault a spus că, spre deosebire de VW, nu a folosit dispozitive ilegale pentru a activa controlul emisiilor în laborator, permițând în același timp mai multă poluare în condusul real.
„Ceea ce știm din cazul VW nu este deloc același pentru Renault. Nu avem dispozitive de control a datelor în mașinile noastre și nu le-am avut niciodată” au spus oficialii Renault. Acuzațiile că Renault a folosit un dispozitiv pentru a modifica testele de emisii sunt „eronate și de neînțeles”, a spus Le Borgne, care s-a alăturat Renault anul trecut după ce a lucrat timp de 30 de ani pentru rivala PSA Group.
„Motoarele menționate în raport au fost din 2009 până în 2011 și 2013 până în 2017, deși sfera de anchetă completă nu este încă definită”, a spus Le Borgne.
Un oficial al procuraturii din Paris a confirmat că Renault a fost acuzat de înșelăciune.