Germanii de la Man vor să înceapă producția de camioane electrice din 2024
Producătorul auto german Man intenționează să înceapă producția de serie de camioane electrice la uzina principală din München din 2024. Cu Centrul MAN eMobility deschis acum la uzină, producătorul de vehicule comerciale pune bazele producției unui volum ridicat de camioane electrice.
Pe o suprafață de aproximativ 4.000 de metri pătrați, angajații testează producția de serie de camioane electrice cu baterii în condiții reale și sunt instruiți în tehnologiile viitorului. Până la sfârșitul anului 2023, toți lucrătorii calificați relevanți din München ar trebui să fie calificați pentru producția de serie de camioane electrice, conform producătorului.
Odată cu începerea producției de serie, MAN intenționează să prezinte și un camion electric de mare capacitate.
„Electromobilitatea este tehnologia cheie pentru transportul vehiculelor comerciale din viitor”, spune Andreas Tostmann, CEO al MAN. Actualul camion electric al mărcii, eTGM, este produs în prezent doar în serie mică. Autobuzul electric Lion’s City E cu baterie și camioneta eTGE, care este de asemenea complet electrică, sunt deja construite în serie – ambele în fabricile poloneze.
Evoluție lentă a pieței
Din cauza varietății mari de caroserii, suprastructuri și scopuri, producția de camioane este mult mai puțin automatizată decât producția modernă de autoturisme. Deși nu are prea puține diferențe în procesul de asamblare într-o fabrică auto, dacă un rezervor este instalat manual la o stație sau un robot înșurubează pachetul de baterii finit sub vehicul, efectele asupra producției camioanelor sunt mai mari pentru vehiculele electrice.
Tocmai aceste procese pe care MAN vrea să le optimizeze în funcție de producția de serie în 2024.
„La Centrul de e-mobilitate MAN, dezvoltăm expertiza care ne va permite să intrăm în producția de serie de camioane electrice”, spune directorul de producție Michael Kobriger. „Aici, angajații fabricii din München primesc instruire cu privire la tehnologiile de nouă generație în condiții de producție din viața reală. Programul de instruire acoperă procesele de producție pentru camioane electronice și modul de manipulare în siguranță a tehnologiilor de înaltă tensiune.”
Chiar dacă camioanele electrice reușesc să stabilească o piață mai lent decât autobuzele electrice – parțial din cauza programelor de subvenționare – marca VW spune că se așteaptă ca cererea de la companiile de transport pentru camioanele electrice fără emisii să crească în viitorul apropiat.
Concurentul MAN, Daimler, dorește să înceapă producția în serie a bateriei electrice eActros încă din 2022, urmată în 2024 de camionul eActros Long Haul, care este, de asemenea, electric. Alți producători, cum ar fi DAF sau Volvo Trucks, au deja camioane cu baterii electrice în gama lor.