România și Olanda, singurele piețe europene unde numărul de înmatriculări a scăzut în primele 5 luni ale anului

Publicat: 17 iun. 2021, 12:15, de Răzvan Zamfir, în Auto , ? cititori
România și Olanda, singurele piețe europene unde numărul de înmatriculări a scăzut în primele 5 luni ale anului

În mai 2021, înmatriculările de autoturisme în Uniunea Europeană au crescut cu 53,4% comparativ cu anul trecut, totalizând 891.665 de unități. Cu toate acestea, rezultatul lunii trecute este încă mult sub cele 1,2 milioane de mașini vândute în mai 2019. Piețele naționale au văzut câștiguri puternice de volum, Spania înregistrând cea mai mare creștere (177,8%). Alte trei piețe cheie ale autovehiculelor au avut rezultate bune și în luna mai: Franța 46,4%, Italia 43% și Germania 37,2%. România, alături de Olanda, sunt singurele piețe europene care scad în continuare, cu 9,1%, respectiv 2,4% în primele 5 luni ale anului.

În luna mai, însă, numărul de înmatriculări din România a crescut cu 14,9%.

Din ianuarie până în mai 2021, cererea UE pentru mașini noi a crescut cu 29,5% pentru a ajunge 4,3 milioane de unități înregistrate în total.

Scăderea abruptă în primele două luni ale anului 2021 a fost contrabalansată de creșteri în martie, aprilie și mai. Fiecare dintre cele patru mari piețele au înregistrat creșteri procentuale de două cifre până în acest an: Italia (62,8%), Franța (50,1%), Spania (40%) și Germania (12,8%).

La producători, majoritatea sunt pe creștere, cu câteva excepții. Mitsubishi a pierdut 34,6% dintre vânzări, iar Honda 4,2%, întărind anunțata dorinț a celor doi producători de a se concentra pe piețe profitabile. Dacia, în schimb, a crescut cu 25,5%. Cea mai mare creștere apare la Toyota, cu 37,7%, Stellantis 36,8%, și BMW 35%. Recordul, însă, aparține Volvo, care a înregistrat înmatriculări în creștere cu 40,4%.