Dacia își schimbă, după 13 ani, logo-ul și emblema
Producătorul auto Dacia Renault a anunțat oficial schimbarea logo-ului utilizat și a noua identitate a mărcii. Actualul logo datează din 2008, cu o ușoară restilizare în 2015. Logoul a fost prezentat prima oară în ianuarie, odată cu conceptul Bigster.
Cu ocazia prezentării, la începutul anului 2021, a planului său strategic, Dacia a anunțat intrarea într-o nouă etapă a istoriei sale. O etapă care începând de azi prinde contur odată cu evoluția imaginii sale. Marca dispune de acum de un nou logotip, de o nouă emblemă și de o culoare nouă. Dacă rețeta de succes a rămas aceeași, ea se prezintă într-o nouă formă pentru a reafirma valorile de simplitate, de autenticitate și de robustețe care sunt specifice mărcii Dacia.
Denis Le Vot, Director General, descrie Dacia drept „marca ce redefinește permanent esențialul în industria auto și care face ca « accesibil» să rimeze cu « atrăgător»”. O poziționare unică pe piață și care va fi amplificată în anii următori.
Simbolurile acestei schimbări sunt reprezentate de noul logotip și de noua emblemă
Aceste două elemente au fost imaginate în cadrul echipei de Design, cu dorința de a exprima ceea ce este esențial mărcii Dacia.
Logotipul, elementul central al noii identități vizuale, inspiră robustețe și stabilitate de la prima vedere. Desenul literelor este în mod voit minimalist – litera „D” este un „C” inversat – exprimând vizual atât simplitatea cât și ingeniozitatea specifice mărcii. Aspectul geometric al logotipului creează impresia că succesiunea de litere care îl compun se află într-o mișcare specifică unui angrenaj mecanic.
La rândul său, emblema este constituită din literele „D” și „C” unite asemenea componentelor unui lanț, exprimând astfel soliditate și legătură. Noua emblemă va permite identificarea cu ușurință a mărcii, chiar de la distanță.
Simple și lizibile, cele două elemente forte – logotipul și emblema – exprimă soliditatea vehiculelor Dacia, partenere de drum pentru milioane de clienți.
Întregul univers grafic este în mod deliberat simplificat, amintind faptul că Dacia este un brand care se concentrează asupra a ceea ce este esențial. Diferitele elemente care compun acest univers grafic aduc coerență întregului, oferind totodată posibilitatea de a crea un conținut digital bogat. Acest sistem grafic este în egală măsură robust și flexibil, asemenea mărcii. Spre exemplu, litera „D” din logotip amintește de o săgeată care exprimă ideea de dinamism al unui brand orientat spre viitor.
Dacia adoptă culoarea verde kaki
Noua paletă de culori, având în centru nuanța verde-kaki, evocă apropierea de natură, un reper important pentru clienții noștri și un teritoriu unde vehiculele Dacia își pun în valoare pe deplin capacitățile, asemenea emblematicului Duster.
O serie de culori secundare completează gama:
– trei culori din sfera „terestru-mineral” – kaki închis, culoarea teracotei și nuanța nisipului.
– două culori contrastante – un portocaliu și un verde intens.
Spiritul mărcii se materializează totodată într-o nouă abordare iconografică exprimând nevoia de libertate, de întoarcere la ceea ce este esențial, de concentrare asupra a ceea ce contează cu adevărat.
DESFĂȘURARE ÎN MAI MULTE Etape Începând din iunie 2021, noua identitate de marcă va fi adoptată de diferitele canale de comunicare: online, publicitate, broșuri. Showroom-urile Dacia vor afișa treptat noua identitate de marcă începând din prima parte a anului 2022. În ceea ce privește gama de modele, aceasta va primi noul logotip și noua emblemă în cursul semestrului al doilea din 2022.