Nielsen: Rutinele de înfrumusețate au ajutat femeile să treacă mai ușor peste perioada de izolare
Pandemia și restricțiile de deplasare au schimbat și preocupările de înfrumusețare ale femeilor din țara noastră. Iar majoritatea au declarată că au avut mai mult timp de îngrijire cât au lucrat de acasă.
Nielsen România a realizat un studiu în mediul urban, cu femei în vârstă de 18-65 de ani pentru a analiza obiceiurile de utilizare și cumpărare a produselor de îngrijire și de înfrumusețare.
O treime dintre femeile din mediul urban au lucrat de acasă în perioada restricțiilor de circulație. În perioada respectivă, a stării de urgență, au fost închise și saloanele cosmetice și centrele comerciale.
Din studiul Nielsen „Impactul COVID-19 asupra obiceiurilor de înfrumusețare” reiese că 43% dintre femei au suferit o reducere a veniturilor, iar o parte și-au pierdut locul de muncă. Nici viitorul nu sună mult mai bine, fiind privit cu destul pesimism.
„Am aflat din studiu că 35% dintre femei au lucrat de acasă în perioada restricțiilor, iar 45% preconizează să o facă și în viitor, lucru pozitiv pentru finanțele personale, dar negativ pentru facilitarea interacțiunilor în afara domiciliului. A fost interesant să descoperim că activitățile de înfrumusețare au reprezentat o zonă de confort și normalitate pentru femei, 63% dintre ele fiind de acord că o rutină de îngrijire constantă le-a ajutat să treacă mai bine prin perioada de izolare”, spune Vasi Dragomir, Consumer & Shopping Insights Leader la Nielsen România.
Ce obiceiuri au avut de suferit
Anumite aspecte ale activităților de înfrumusețare au avut inevitabil de suferit, unul dintre ele fiind utilizarea produselor de machiaj. Izolarea la domiciliu și purtarea măștilor medicale au dus la reducerea utilizării acestor produse, chiar dacă nu toate categoriile de produse de machiaj au fost afectate în egală măsură.
Curățarea și îngrijirea tenului sunt activități recurente ce au fost mai puțin afectate. Peste 90% dintre femei au continuat să folosească astfel de produse cu o frecvență similară sau mai mare decât o făceau înainte de pandemie. Îngrijirea sau tratamentul tenului este zona în care șase din zece femei sunt dispuse să investească mai mult pentru produse de calitate. În schimb, curățarea pielii este segmentul în care se fac cele mai multe compromisuri – doar 13% consideră că aceste produse merită o cheltuială mai mare.
O altă arie de compromis au fost magazinele de unde s-au achiziționat produsele. Patru din cinci femei au declarat că au făcut cumpărături numai din magazinele aflate în apropierea locuinței, în timp de 57% au apelat mai des la cumpărături online.
În același timp, 66% dintre femei au simțit lipsa plimbărilor prin magazine, iar majoritatea au declarat că după ridicarea restricțiilor își vor relua multe dintre obiceiurile anterioare de a apela și la servicii profesionale de înfrumusețare.
In acelasi timp, 66% din femei au simtit lipsa plimbarilor prin magazine, iar majoritatea au declarat ca, odata cu ridicarea restrictiilor, isi vor relua multe din obiceiurile anterioare de a apela si la servicii profesionale de infrumusetare.