Mai târziu cu 6 ani, metroul din Drumul Taberei ar putea intra pe linii în acest weekend
Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015, dar dintr-o mie de motive, lucrările au întârziat cu șase ani, Magistrala de metrou M5 din Drumului Taberei, de la Râul Doamnei la Eroilor 2, începută în 2011, ar putea fi inaugurată în acest week-end. Magistrala 5 de metrou,
Contracte pentru Magistrala 5
Contractele pentru M5 din Drumul Taberei au fost semnate în primăvara lui 2011, iar conform contractului durata lucrărilor pentru galerii, staţii şi depou urma să fie de 36 de luni. Pe lângă acest termen, mai erau de realizat lucrările pentru sistemele de semnalizare şi automatizare care a fost licitată separat şi, după numeroase contestaţii, a fost semnată în 2019 cu Alstom.
Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. De-a lungul timpului, însă, Magistrala M5 s-a confruntat cu mari probleme: de avize, de finanţare, lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor. Pe Magistrala 5 vor circula pentru început zece trenuri, după cum au anunţat reprezentanţii Metrorex. Acum, la testele dinamice se folosesc atât trenurile noi, cât şi trenuri vechi IVA pentru a se detecta problemele care ar putea apărea. Magistrala 5 de metrou, Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv Valea Ialomiţei, va avea aproape 7 kilometri lungime şi este compusă din 10 staţii de metrou şi un depou. Tarseul M6 este stability pentru stațiile Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2.
Cât a costat
Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este de 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou. Magistrala 5 este compusă din trei secţiuni Eroilor – Râul Doamnei, Eroilor – Iancului, respectiv Iancului – Pantelimon.